Värmdö 2011-03-23, del ett

Startat av Peter Erret, 23 mars 2011, 20:45:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

Vi gör åter ett besök i N/V-land:

Först en bild på en buss som hör hemma i Kallhäll men hjälper till i N/V-land

Sedan ger vi oss iväg till Stenslätten, skärgårdens nordvästra utposten

bussen ska ju tillbaka mot byn (Stockholm) och på sin väg så skall man besöka Vreta gård och på tillbakavägen så kommer man till

En annan utpost är bryggan ute vid Boda som servar norra skärgården

Avsläppt klart för returen

på väg tillbaka passerars

nu klickar displayen men det gör inget, alla vet att Lasse ska till Kolvik.

Carl Eric

Citat från: Peter Erret skrivet 23 mars 2011, 20:45:46 PM
Vi gör åter ett besök i N/V-land:

Först en bild på en buss som hör hemma i Kallhäll men hjälper till i N/V-land

Finns det andra vikarier i N/V för tillfället? Tycker mig ha sätt 1869 på bland annat 442 i förra veckan!  :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

MrX

Citat från: calken skrivet 23 mars 2011, 20:57:49 PM
Finns det andra vikarier i N/V för tillfället? Tycker mig ha sätt 1869 på bland annat 442 i förra veckan!  :)

1869 hör hemma i Tyresö. Som nämnts tidigare så har Tyresö någon enstaka tur på 442:an, det kan ha varit den du såg.

Skönt att våren närmar sig med stormsteg så vägarna kan bli rena från damm och grus. Härliga bildsvep du bjuder på Peter!

Marc

Citat från: calken skrivet 23 mars 2011, 20:57:49 PM

Detta är gissningsvis ett Kalhällsomlopp.
En 659X vagn brukar synas tomandes från SeT vid 07:20 om morgonen ut mot Orminge.

Camilla

bussfan

Peter Erret: på bild fyra om vägen vore lite djupare så slog bussen i hakan ;) Annars väldigt fina bilder

Knut

Kul med det gamle Texaco skyltet også