Bussar i Köpenhamn i Mars 2011, del 1.

Startat av Möllers, 18 mars 2011, 16:53:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Gött komma hem fick blåser på mina fötter på grund mina skor  :( Blev inga bilder på hyrbrid bussen alls men jag sog den där sog bara taket på den långt bort.
Var där nära 6 timmar gick rätt mycket där sen kom jag vilse början, Så jag tog buss 10 mot rådhusplatdsen av en volvo 8500 var arriva 1035 värst han körde fort med bussen så man fick hålla i sig.

Uploaded with ImageShack.us

Rickbox

Lite kul att Arriva 1949 och 1950 har BMW E46-lyktor! ;D

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Kimsan

Citat från: Rickbox skrivet 18 mars 2011, 17:15:21 PM
Lite kul att Arriva 1949 och 1950 har BMW E46-lyktor! ;D

Vad är det för märke på dom?

Rickbox

Ingen aning, men jag är rätt säker på att det inte är BMW, de gör inga bussar vad jag vet. Lite konstigt att de har BMW-lyktor, de är ju inte direkt de billigaste, det är inte mycket till stötfångare heller så de lär inte hålla speciellt bra vid en eventuell kollision...

Bussmicke

Intressant, småttingar på A-buslinje.
Har man lagt ned centrumlinjen eller vad den hette?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

larsbudtz.dk

Citat från: Bussmicke skrivet 19 mars 2011, 11:52:17 AM
Intressant, småttingar på A-buslinje.
Har man lagt ned centrumlinjen eller vad den hette?

Er det "CityCirkel" du tænker på? Det var en ringlinje, de blev leveret til, men der var ingen passagerer... Derfor har man nu lavet den om til en "almindelig" A-buslinje, mellem Nyhavn og Tivoli Hotel.

Der kan iøvrigt nævnes følgende om dem:
Karosseri: Car-Ind Urban 40 Elettrica
Chassis: Renault Master
Elmotor: Ansaldo 60kW

Se iøvrigt min lille video her: http://www.youtube.com/watch?v=sUEoyVLhjcw  ;)