Vilken radiokanal är er favorit?

Startat av Tonniiie, 18 mars 2011, 15:15:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tonniiie

Ja som i rubriken är jag lite nyfiken på vad ni lyssnar på.

Min favorit är:

NDR1 Wellenord. Som bäst mellan 22:00 o 05:00

www.wellenord.de

//Tonnie

Uffe D

I Sverige beror det lite på vart jag är, men i Göteborgsområdet är det uteslutande Bandit Rock som gäller, är jag runt Stockholm blir det P4 Radio Stockholm (dom har bäst trafikinformation) och i övrigt får det bli P3.
I Norge lyssnar jag alltid på P4 Norge, dom har bra trafikinfo, roliga programledare och spelar riktigt bra musik.

Rickbox

Allmänt tycker jag bäst om Rockklassiker, men i Uppsala tycker jag bäst om RixFM.

the0fiskis


Danne B.

Lyssnar på P3 via vanliga radion eller Finska Yle X3M via nätet!

//Danne

1896

Problemet med radiokanaler, eller musik tv med för den delen, är att när man börjar att lyssna när det spelas en bra sång, så är nästa låt nåt skräp, eller ännu värre reklam, så jag brukar mest zappa mellan kanalerna för att höra det bästa hela tiden, drygt, men hellre det....  8)

Om jag kör, och således inte kan zappa, brukar jag ha med mig egna CD skivor....  8)

Magnus

P3, alla kanaler med reklam går bort.

Möllers


Niclas Wennerlid

#8
Eftersom jag bor i Stocholm blir det mest P4 Radio Stockholm, är jag mer musiksugen blir det Rockklassiker 106,7.
Håller med Uffe D om att P4 Radio Stockholm har bäst trafikinformation.

// Niclas

Peter Rost

Lyssnar oftast på P1, men emellanåt även på Vinyl 107.

/Peter

KG

P3 eller P4, reklamradio går bort då man är yrkeschaufför, en timmes reklamradio = tortyr.

scaniaolsson

Sveriges Radio P4, bäst trafikinformation i landet.
Vilken av P4-kanelerna det blir beror på vari landet jag är.

Här på hemmaplan i NV Skåne så blir det tveklöst P4 Kristianstad.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

a32

Vinyl 107 ( i Stockholm ) är rätt bra tycker jag, dom hade en suverän trafikrapportör J B som sände i hop med Mange förr men han gick väl i pension och efter det så har väl trafikrapporterna blivit färre och sämre.

Men annars är radio Stockholm bra med en väldigt aktuell trafikinformation.

/a32  ;)

Camilla

Jag lyssnar oftast på skärgådsradion 90,2

SimonB

Numera lyssnar jag sällan på radio, men då jag jobbade som lastbilschaufför var det alltid SR P3 som gällde. De spelar ny fräsch musik och roliga och intressanta program, och man slipper reklameländet. Lokal trafikinformation från P4 får man ändå så länge man har TA-läget aktiverat.
Som någon annan sa, går reklamradio fetbort. Bortsett från reklamen så spelar de oftast samma låtar i en halv evighet, utan någon som helst variation. När Mix Megapol introducerar en låt som "Ny fräsch musik", så har P3 redan spelat den i en månad...