Umeå busstation - Än är alla bussar inte blåa

Startat av Ersa, 22 september 2007, 11:50:40 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Ersa

Skräp man säljer på Tradera skickar man lämpligast via bussgods, och man kan då hitta lite kul längs vägen:

Brist på blåa Helmarkare är ett vanligt bekymmer för KR Trafik. Dock gnäller varken förare eller passagerare när 57:an sätts in. De enda som surar är nog huvudmannen i Lycksele.

Än finns det Linjebuss-blåvitt och Swebus vitt-blått-rött kvar i trafik.

Bostäder med bussfotovänliga balkonger.

Pickos

Citat från: Verspieder skrivet 22 september 2007, 11:50:40 AM
Skräp man säljer på Tradera skickar man lämpligast via bussgods, och man kan då hitta lite kul längs vägen:

Tack för den! ;D ;D Jag var visst den ende som bjöd, så då blir det som det blir.
1:a Korinthierbrevet 10:15

Jan

Är det menigen att alla bussar i AC ska vara blå? Varför blev inte alla VanHool ledbussarna det då?
I branschen i 40 år

Ersa

Citat från: Jan skrivet 23 september 2007, 11:48:53 AM
Är det menigen att alla bussar i AC ska vara blå? Varför blev inte alla VanHool ledbussarna det då?

Bussarna mot Holmsund och Sävar skulle bli "blå och ytterligare en färg" enligt Länstrafiken.
Hur man kan se ljuslila/mörklila som blått vet jag inte. Inte heller förstår jag varför stadsbussar, Holmsundsbussar och kustbussar skulle få samma blåfärger, medan Sävar skulle ha lila. Samtidigt har stadbussarna röda hållplatsskyltar medan all annan trafik har blå hållplatsskyltar. Varken tydligt eller logiskt för nyinflyttade.

Sundås

Jag gillar verkligen Linjebuss-lacken. Synd att inte bolaget finns kvar..
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se