Huvudmeny

Infon resan imorgon.

Startat av Möllers, 17 mars 2011, 15:51:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Ska till köpenhamn imorgon om det inte blåser för mycket har det gjort några dagar nu.
Då undra jag finns volvo 7700 kvar i köpenhamn på linje 5A tänker då på bussen som gör på ström.
Kommer fota mycket som vanligt ner man är i köpenhamn ska försöka komma til stället där jag var vilse sist där körde det DABar.
Ängrar så om jag fotade där sist man försöka hitta ditt igen,kommer jag hitta linje 3A sist blev det inget av det man var i staden.
Ner jag har fotat klart kommer jag landar till i Malmö fota nya nobina bussarna om jag har tid kvar.

Ronni Bjørn Svensson

Den omtalte volvo 7700 der kørte på Linje 5a var på prøve,  men Citytrafik har anskaffet 3 Volvo 7700 Hybrid til deres kørsel i København.
CT´s Hybrid Volvoer kan du møde på en af disse Linje. 12 eller 29. 69. 166 i følge www.myldretid.dk .
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

BengaB40

Hej! Kul att det fortfarande finns Volvobuss-spanare, som reser över sundet! 1955 gjorde jag en rundresa i Danmark och kunde registrera Volvo "Pannkakor" B655 i Odense och Aarhus men det enda jag minns från Köpenhamn är AEC och/eller Leyland då! Lycka till Mattias! Hälsn. BengaB40

Möllers

Tack för infon ronni sog att linje 12 den kör utan för rådhuspladsen i köpenhamn gött lär man hitta nån hybrid buss ellerfall  :)

Möllers

Idag varkar vädet vara rätt bra bara lite dimmit bara lite blött snö på marken det har slutat att blåsat idag, så resan kommer bli av idag tar tåget 8.22.
Jo finns det några volvo facelift i köpenhamn  ???

Ronni Bjørn Svensson

Hvis du vil taget en tur over Øresund igen, så er det er Citytrafik og De Blaa Omnibusser der har modtaget Volvo Facelift.
Du kan gå ind på http://myldretid.dk/ for at se hvilke linjer som den omtalte bustype kører på.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson