Felrapport från i tisdags (Borås Lokaltrafik 047)

Startat av Staffan Sävenfjord, 17 mars 2011, 09:36:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

När jag kom till Södra torget klockan 14.10 stod den här bussen havererad. Den kunde ju ha stått lite lämpligare placerad men de andra bussarna lyckades i alla fall ta sig förbi.

När jag återvände 15.40 var tungbärgare på plats och nästan klar att bogsera bort bussen. Nu var det totalstopp ut från Södra torget från hållplatserna bakom. Bussförarna fick improvisera och ibland backa sig ut.

Allt klart men då återstod bara något att trycka på vid förarplatsen. Ett kvastskaft kan då komma till användning.

Fredrik Mattsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 mars 2011, 09:36:01 AM

Allt klart men då återstod bara något att trycka på vid förarplatsen. Ett kvastskaft kan då komma till användning.

troligen då dörrstängningen :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 17 mars 2011, 11:47:00 AM
troligen då dörrstängningen :)

Ja, det var dörrstängningen. Åtminstone enligt vad jag hörde bärgaren säga. Så det blev rätt svar trots att gåtan var otydligt formulerad.
;)

Kan också tillägga att det inte var något större fel för bussen sågs i trafik igen i går.

yngrot

Jag antar ett tryck på gasen för dörrbroms eller den är urkopplad i elcentareln för att kunna bärga den
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina