SL:s medverkan i SLL:s stegtävling !!

Startat av at1981, 17 mars 2011, 08:19:29 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hejsan!

SL ("AB Storstockholms Lokaltrafik (SL) med dotterbolag") medverkar i Stockholms läns landstings stegtävling och totalt är det 25 st. olika avdelningar inom landstinget som medverkar.
Minimimålet är att man skall gå 10 000 steg/dag individuellt och sedan beräknas ett medelvärde på samtliga deltagare som utgör resultatet i topplistan.

Målet med denna stegtävling är att man inom 42 dagar skall gå en sträcka motsvarande Stockholm - Oslo beräknat till 47 mil enligt tävlingsarrangören. Ett steg motsvarar enligt tävlingsarrangören
111,19048 cm.

För er som är nyfiken på hur det går för SL hittills i tävlingen kan jag meddela att bland de totalt 25 organisationerna så ligger SL på 16:e plats med ett stegsnitt 9 367 steg/dagen och detta är under minimikravet för att nå mållinjen i tid. Nu när detta skrivs är tävlingen inne på sin 11:e tävlingsdag.

Prisutdelningen är slumpmässig och minimikravet är att laget skall ha nått mållinjen i tid, så det handlar inte om vilka som är bäst med andra ord. (Inom varje organisation finns det i sin tur olika lag om 2-8 personer)
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Tommy E

Citat från: at1981 skrivet 17 mars 2011, 08:19:29 AM
Ett steg motsvarar enligt tävlingsarrangören 111,19048 cm.

Det var ingen dålig steglängd, om det är tänkt att man ska gå och inte springa.
För att ha steglängden 111 cm ska man, enligt den här sidan, vara 269 cm lång! ;D

EDIT: Det verkar helt enkelt som att steglängden har bestämts så att man ska hinna till Oslo på 42 dagar, med takten 10000 steg per dag.
I verkligheten behövs det nog betydligt fler steg, jag skulle vilja se en normallång person som har steglängden 111 cm vid normal gång. :P
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se