Bildefterlysning: Hydéns buss i Swebuskläder

Startat av Marc, 16 mars 2011, 22:10:08 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Greger Larsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 mars 2011, 19:55:06 PM
På Stagecoach-tiden körde Señor Svensson i Gnarp åtminstone en Neoplan Megaliner som var lackerad i Swebus Express färger. Men det var alltså i slutet på 1990-talet.

Det är riktigt, nästan..
Bolaget var Svensson Buss i Gnarp AB, vilket under denna period ägdes av Svenska Neoplan. Señor i namnet blev det när ÖS startade om i egen regi ett par år senare. Att Svensson började köra för Swebus hängde samman med att han startat en linje Sthlm-Malmö som Swebus ville åt. Megalinern var som J-å skriver GRO747, men Svensson Buss övertog även Swebus 4344/GWF586 som t o m hann få den nyare (icke-Stagecoach) expressdesignen. Dessutom figurerade två Skyliner, FAC653 och KBX147 hos Svensson Buss med Swebus Expresslack, dock ganska kortvarigt.

/GL

Walter

Sydpilen hette väl det bolaget som ett tag konkurrerade med swebus express.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Niclas Rosenius

Citat från: j-a skrivet 17 mars 2011, 21:58:33 PM
Den bussen var GRO 747

Det stämmer och bussen rullade först som Demo-buss hos Neoplan i Tyskland innan den kom hit till Sverige och är den 118:e byggda Megalinern.

//Niclas

cyklisten1982

Måste ha varit jag när jag skulle till slottet i samband med slott sprinten i onsdags :)

cyklisten1982

Haha, så det var därför du fotade så mycket på min buss!!! :)

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 17 mars 2011, 19:22:41 PM
Precis som Swebus egna Huddingebaserade bussar rullar denna mestadels på 867, samt har regelbundna förstärkningar till bl.a Norrköping/Linköping. Men med tiden kan den säkerligen även dyka upp på fler orter som ligger inom 4½ timmes körtid från Stockholm.

Då följer ju också den obligatoriska frågan, kommer denna att få: biljettmaskin, trådlöst internet och eluttag?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Frippe Fribas

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 17 mars 2011, 14:53:24 PM

Den enda i Sverige vad jag vet.

//Niclas
Var det denna som Busmarket tog hit på spekulation för att försöka marknadsföra Irisbus och Farebus i Sverige?
//Fredrik

Ersa

Citat från: cyklisten1982 skrivet 18 mars 2011, 10:19:28 AM
Haha, så det var därför du fotade så mycket på min buss!!! :)

Ja, jag hade ju fått en "beställning" på bilderna från Marc! ;)

Bussmicke

Citat från: groenis skrivet 17 mars 2011, 03:53:44 AM
Marc
den går i daglig trafik åt Swebus Ct - Arlanda.
Kolla med Håkan om du får titta på instrumetpanelen.

/Lennart

Bra, då borde den inte bli svår att hitta..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bokmal15

Internet är på plats sedan någon vecka tilllbaka! Första eluttaget kom igår resten om ett par veckor... Biljettmaskinen kommer närsomhelst.
Jungfruturen nystripad och fin fast utan Hydéns -tillägget (lite mer än 4½ timme bort) http://dl.dropbox.com/u/33203314/Hyd%C3%A9ns%20Swebus%20p%C3%A5%20utflykt.jpg
Gissa var den här är tagen: http://dl.dropbox.com/u/33203314/20110527303.jpg

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bokmal15

Jajamensan!
Applåder!
Dock den i Oslo för att vara exakt!

virtual1

Såg f.ö. en 'vanlig' Hydéns buss agera 867:a för några dar sen! Är det meningen att Hydéns ska köra reguljärt, eller är detta något hyfsat tillfälligt tills det kommit nya Swebus-bussar?

groenis

Hyde'ns har en tjänst för Swebus dagligen och ja det kan förekomma någon av de andra vagnarna på tjänsten.

Att ingen har reagerat på Ivecon's bakljus?

/Lennart

Carl Eric

Citat från: groenis skrivet 22 juni 2011, 23:15:15 PM
Att ingen har reagerat på Ivecon's bakljus?

/Lennart

De påminner om någonting... Kan det vara mercedes?