Kebablunch i kebabstan [Bilder]

Startat av Joakim Wahlberg, 14 mars 2011, 23:02:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Hade helt plötsligt en håltimme på ca. 1,5 timme pga utebliven NO & matte-lektion (och lunch) i torsdags. Åkte ner på stan för att käka då (hungrig!). Blev ingen kebab, men en hamburgare blev det dock ::) På vägen till bussen blev det lite bilder.

Nobina 0111, bussen jag åkte till "stan" med. I bakgrunden syns Nobina 7223 som snart gjort ett varv på Enhörna-linjen.

Lunch!

...och tillbaka till bussarna. Nobina 6567 är på väg ner för Ekdalsgatan. I bakgrunden syns Nobina 7220. Bussen hade en stilig busschaufför som bar en snygg skärmmössa! :)

Nobina 0125 "min" skollinje. Dock ska jag åka åt andra hållet.

Nobina 5198 står och väntar på att något ska hända.

Nobina 6533 rullar vidare på Saltsjögatan för att snart angöra hlp. Södertälje Centrum.

Har försökt få med några vackra hus också (finns inte så många i Södertälje...), men hoppas bilderna ska uppskattas! :) Men nu ska jag planera lite inför fredagens fototur till ön bredvid (på ett ungefär åtminstone).

//Jocke :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Dinchi86

Fina bilder från "Lilla Bagdad" (Om man får säga så)!  ;D

Lite kallare och modernare kanske...

Har alltid undrat, hur kommer det sig att i princip alla stadsbussar i Södertälje är ledbussar?
Är det så mycket resenärer? Har hört att det inte pendlar så mycket folk till Södertälje från Stockholm (dom som gör det tar ofta bilen eller pendeltåget till Scania och Astra).

Vore kul om någon kunde förklara det för mig  :)

Trevliga bilder!