Linje 700 Borås-Värnamo invigd

Startat av Staffan Sävenfjord, 14 mars 2011, 19:59:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

I dag invigdes linjen 700 mellan Borås och Värnamo vid en liten ceremoni vid Bussterminalen i Tranemo. De två bussarna som används på linjen kommer från linje 100 Ulricehamn-Borås-Göteborg och syns här de lämnar Tranemo på väg mot Värnamo respektive Borås klockan 10.50 respektive 11.10. Båda var dock något försenade på grund av alla som ville fotografera.

Peter L

Tjusigt!

Är dessa gamla Rasken-bussar från Kalmar län från början eller kom de direkt till linje 100?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Peter L skrivet 14 mars 2011, 20:10:17 PM
Tjusigt!

Är dessa gamla Rasken-bussar från Kalmar län från början eller kom de direkt till linje 100?

Det är gamla Rasken-bussar. De (2263-2266) kom till Partille för linje 100 sommaren 2009 när Veolia förlorade den trafiken till Buss i Väst. Detta skall vara de av 100-bussarna som tekniskt sett är i bäst kondition och som har rullat minst. Dock tyckte jag att just dessa fyra var överrepresenterade när jag såg någon av bussarna på linjen i havererat skick. Det hände rätt ofta...

Jacob

Var mannen till höger i bilden också där och fotade bussen? :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jacob A skrivet 14 mars 2011, 20:22:02 PM
Var mannen till höger i bilden också där och fotade bussen? :)

//Jacob

Ja, han var från någon tidning men jag uppfattade aldrig vilken.  Sedan fotograferades bussen av kommunens anställda och Borås Tidnings utsände och av mig då. Någon mer bussnackare kunde jag inte se.

yngrot

Den som ses till höger brukar fota för STT  =Svenljunga Tranemo Tidning.. var ett reportage om honom för nån vecka sen..

vagn 2263 är den som är i Borås ,2264 är inte helt klar för trafik än Borde ju känna igen han som kör 2265 men kan inte tyda vem det är, han som är på vänster sida känner jag väl till vår man i Tranemo som tankar och tvättar våra vagnar ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Fredde

Dessa har man kört många gånger när de rullade i Kalmar län. Stadiga och stabila fordon i mitt tycke, men nu har kanske milen och slitaget gjort sitt till..

Olof Lagerkvist

Kul med lite invigningsceremoni! Det är nog en bra sak för att uppmärksamma när något nytt startar.

Av det man ser genom rutan ser det lite trångt ut med biljettmaskinerna. Centralenheten till Cubic har monterats ganska högt upp, misstänker att den monterats ovanför strax framför hajen. Blir det långt för föraren att sträcka armarna till knapparna där tro? Eller det kanske inte är så långt fram som man får intryck av?

Cubic-kortläsaren för resenärerna verkar däremot bra och lättilgängligt placerad!
Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-

Staffan Sävenfjord

yngrot

Citat från: Olof Lagerkvist skrivet 15 mars 2011, 10:04:59 AM
Kul med lite invigningsceremoni! Det är nog en bra sak för att uppmärksamma när något nytt startar.

Av det man ser genom rutan ser det lite trångt ut med biljettmaskinerna. Centralenheten till Cubic har monterats ganska högt upp, misstänker att den monterats ovanför strax framför hajen. Blir det långt för föraren att sträcka armarna till knapparna där tro? Eller det kanske inte är så långt fram som man får intryck av?

Cubic-kortläsaren för resenärerna verkar däremot bra och lättilgängligt placerad!

Jo visst är det kul med lite invigning men ännu bättre hade ju varit ordentlig info på hemsidan samt lite annonser i tidningar samt skyltar i våra bussar. Cubic når man inte så bra skymmer sikten lite oxå Men vi ska ju inte sälja på Cubic som dock verkar enklare att handha än hajen

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

yngrot

En rätt känd ??? "snackare" kommer till Borås med linje 700 på måndag ca 7.55 kör 8.05 samt på e-m ca 16.55 kör 17.05 även tisd + torsd blir det samma .. Mkt Värnamo nästa vecka , torsd är pga av tjänstebyte   . Han som ses på Staffans bloggbilder blir glad att slippa delad tur på torsd.. ;D   och min hund blir glad att husse kommer hem till henne  ;D