Huvudmeny

Åsarna (bilder)

Startat av Marc, 13 mars 2011, 12:19:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Min GPS (2011 års modell) refererar till denna plats som "Åsarna busstation", antalet spår på marken vittnade om att jag var fel...

Morgonbussen från Mora stannar till i Åsarna för att lämna av några paket.

Själv blir jag fångad på bild av en tjej, någon som Christian känner kanske?

För att lugna Ersa, visst blev det ett stopp i Svenstavik med...

Christian Ljunggren

Själv blir jag fångad på bild av en tjej, någon som Christian känner kanske?

[/quote]

Ja, det var ju trevligt med bilder från Åsarna.
Jag kan ju i högsta grad säga att jag känner henne, då vi är tillsammans sedan 1½ år tillbaka. Hon skrattade gott, när jag berättade om att hon hamnade på "Snacket".

Mvh

Christian

Christian Ljunggren

Hållplatsen Åsarna Bstn flyttades fr o m 91-06-08 till nuvarande läge.
Detta i o m att SJ Buss/Swebus tappade trafiken föreg dag och att SJ avbemannade Åsarna stn samtidigt. Ordinarie trafiken på Inlandsbanan lades ju ner då, för att senare återupptas igen, men det är en annan historia.
SJ var även godsombud på jvg/bstn, men godsombudet blev sedan dåvarande macken, som då fanns på andra sidan nuvarande E45:an.
Efter diverse turer blev nuvarande macken godsombud.

Mvh

Christian

Marc

Citat från: Christian Ljunggren skrivet 13 mars 2011, 17:46:46 PM
Ja, det var ju trevligt med bilder från Åsarna.
Jag kan ju i högsta grad säga att jag känner henne, då vi är tillsammans sedan 1½ år tillbaka. Hon skrattade gott, när jag berättade om att hon hamnade på "Snacket".

Du får hälsa henne, hon tittade intresserat när jag svängde in på det jag förmodade var nya hållplatsen. När sedan kameran kom fram gissade jag på att det var ett foto ämnat för dig!  ;)

Christian Ljunggren

Citat från: Marc skrivet 13 mars 2011, 18:21:35 PM
Du får hälsa henne, hon tittade intresserat när jag svängde in på det jag förmodade var nya hållplatsen. När sedan kameran kom fram gissade jag på att det var ett foto ämnat för dig!  ;)

Ja det ska jag göra.
Jo bilden var faktiskt tillägnad mig.
Jag fick den ju strax efter.
Ja så det kan bli, komiskt verkligen.

/Christian

Ersa

Fina bilder, och nog var Åsarna och Svenstavik sig lika i fredags, vad jag kunde se. :)