Köpenhamn-Oslo; Swebus eller GoByBus?

Startat av tågluffaren, 12 mars 2011, 22:33:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tågluffaren

16 april ska jag resa från Köpenhamn till Oslo.

Alt 1:
22:00 Köpenhamn - Oslo 06:30 (GoByBus)

Alt 2:
Till Malmö med Swebus 21:15 eller Ö-tåg 20:53
22:15 Malmö - Oslo 05:40 (Swebus)

Vilket alternativ är att föredra. Priset är ungefär detsamma; 300kr.
Har GBB några bekväma bussar? Har aldrig åkt med de förut.

Och är det någon som vet hur det är med tullkontroller etc? Gränsen lär passeras vid 4-tiden på natten, blir man väckt av tullare då?

En fördel med Swebus är att man kommer fram tidigare, dock krävs ett byte.

Knut

Tollkontroll må nok påregnes ved innreise til Norge. De er veldig på vakt med alle busser som kommer fra København/Malmø
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Jacob

GoByBus och Swebus är ungefär lika i komfort, säger jag utan att ha rest med GoByBus, men jag har sett hur de ser ut inuti.

Vilket sammanträffande! Åker Uppsala Malmö samma dag 09:45 - 19:10 med Swebus :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Ersa

Det stämmer bra att Swebus och GoByBus är nästan likvärdiga i pris och komfort.
Vill du resa bekvämare buss än de bägge ovanstående är Bus4you det enda alternativet. Då startar dock resan i Malmö, avgångstiderna stämmer inte med dina önskemål, och priset ser just nu ut att vara 342-380 kr.

tågluffaren

Citat från: Jacob A skrivet 13 mars 2011, 03:18:21 AM
GoByBus och Swebus är ungefär lika i komfort, säger jag utan att ha rest med GoByBus, men jag har sett hur de ser ut inuti.

Vilket sammanträffande! Åker Uppsala Malmö samma dag 09:45 - 19:10 med Swebus :)

//Jacob

OK! Tack för svaret! Lär bli Swebus, man är framme tidigare. Men ska testa GoByBus Stockholm-Fagersta på torsdag.

Är det samma buss som kommer från Uppsala och sedan kör till Oslo tro? Se till att inte bli sena i så fall  ;)