Här är det "fint" att bo!

Startat av Bengt Jönsson, 12 mars 2011, 19:38:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bengt Jönsson

Ordet är ju fritt i denna avdelning..

Alla orter har ju sina "gräddhyllor" där det är "fint" att bo varför jag tänkte att vi kunde göra en uppsummering av dessa områden.
Så fyll på!

Göteborg:  Örgryte, Hovås, Långedrag
Borås:  Brämhult
Jönköping:  Bymarken
...
..
.

Krille

Kristianstad: Egna hem
Åhus: Äspet

F.ö är gentrifieringsprocesser ett mycket intressant ämne!

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Dson

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

M

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 12 mars 2011, 19:38:55 PM
Ordet är ju fritt i denna avdelning..

Alla orter har ju sina "gräddhyllor" där det är "fint" att bo varför jag tänkte att vi kunde göra en uppsummering av dessa områden.
Så fyll på!

Göteborg:  Örgryte, Hovås, Långedrag
Borås:  Brämhult
Jönköping:  Bymarken
...
..
.
Högsbo

bisquit

Sannahed såklart. Lugnt och fint med härlig natur runt knuten..

Rickbox

Citat från: Jacob Almgren skrivet 12 mars 2011, 20:42:10 PM
Uppsala - Kåbo

//Jacob

I Uppsala så är Berthåga, Kåbo, Luthagen, Sunnersta och delar av city områden i princip endast för fint folk, oftast professorer eller akademiker med höga poäng då Uppsala är en universitetsstad, finns väl även ett antal företagare också eller vanliga arbetare med bra betalt men många har eller har haft någon form av koppling till universitetet. Knivsta är även lite av ett fint ställe att bo på, men det tillhör inte längre Uppsala sedan utbrytningen från Uppsala kommun 1 januari 2003.

Broder Trucker

Citat från: bisquit skrivet 13 mars 2011, 10:51:59 AM
Sannahed såklart. Lugnt och fint med härlig natur runt knuten..

haha, nog för att Sannahed är lantligt, men jag föredrar nog att bo i Vintrosa före sannahed :)

Annars är Öfvre Adolfsberg ett lite av en gräddhylla i Örebro trakten.Vet inte hur det ser ut i Sydnärke dock

IngemarJ

Stockholm: Östermalm
Lidingö

Hälsar

Ingemar

the0fiskis

nacka(stockholm) saltsjöbaden/solsidan ( :P)
sälen: elljusvägen/ hyllan 

Rickbox

Citat från: IngemarJ skrivet 13 mars 2011, 16:33:19 PM
Stockholm: Östermalm
Lidingö

Hälsar

Ingemar

Oj! I Stockholm finns många fina områden/stadsdelar/kommuner!

Danderyd

Hammarby sjöstad

Innerstaden

Lidingö

Nacka

Norr Mälarstrand

Stureplan

Täby

Östermalm

Bara för att nämna några!

Andreas91

Lite fler områden från Stockholm, alla av dessa förorter består till stor del av villaområden: Bromma, Ängby, Hässelby (Gård och Strand består ju av flervåningshus, men som hörs på namnet, så är det ju fullt av villor i Villastaden), Skälby, Tallkrogen mfl.

Jocke nämnde 5th Avenue i New York (är det denna aveny som har en massa träd osv och som även går under namnet Park Avenue?) och då känner jag för att nämna några områden i min "andra" hemstad (om så ändå vore  ::)), nämligen London! :) För att nämna några, så kan jag ta Kensington, Chelsea, Kew, Hampton Court och Highgate, beläget i norra London, kring nordöstra hörnet av det stora naturområdet Hampstead Heath. Helt underbara stadsdelar, där Highgate förvisso har riktigt saftigt dyra bostäder, men den utsikt man får över London i detta område, den går verkligen inte av för hackor!  :D

Camilla

Värmdö är det fint att bo i

Susanne

Rubriken förteller icke om det gäller fast boende eller semesterboende.
Mitt boende gäller semesterboende och den platsen är Funäsdalsfjällen, bort från alla människor, andas frisk luft, härlig natur och trevliga vandringsturer, att bara få vara.  ;)