äntligen har dem bytt namn....

Startat av the0fiskis, 12 mars 2011, 08:20:31 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

någon gång under veckan har dem(nobina) bytt namn på infosystemet(i bussarna)... förut stog forum nacka dem har bytt namn nacka forum(som alla kallar det) men det tog ett tag innan dem bytte men det roliga nu heter det nacka forum. (observera punkten)  ;D

Ersa

Nobina?
Det är väl ändå SL som äger BussPC:n och dess tillhörande informationssystem med hållplatsutrop?

the0fiskis

Citat från: Ersa skrivet 12 mars 2011, 09:08:07 AM
Nobina?
Det är väl ändå SL som äger BussPC:n och dess tillhörande informationssystem med hållplatsutrop?
jag antog att det är dem som äger bussarna som äger "inehållet"

Ersa

Citat från: the0fiskis skrivet 12 mars 2011, 09:33:00 AM
jag antog att det är dem som äger bussarna som äger "inehållet"

Bussföretaget äger själva bussen samt bussens yttre destinationsskyltar och inre/yttre högtalare.
SL äger biljettmaskin, BussPC, antenner, kablar, inre hållplatsskyltar samt all mjukvara.

Wetjo

Citat från: Ersa skrivet 12 mars 2011, 09:43:59 AM
Bussföretaget äger själva bussen samt bussens yttre destinationsskyltar och inre/yttre högtalare.
SL äger biljettmaskin, BussPC, antenner, kablar, inre hållplatsskyltar samt all mjukvara.

I Dalarna är det Dalatrafik som äger Triveco (fordonsdator), Biljettmaskin o Radio. Kabeln mellan Triveco o Radio däremot är Nobina stolt ägare till... Orsakar en del trassel ibland.

homer

Hållplatsen heter fortfarande Forum Nacka så de verkar dumt att SL(!!!!!!) skulle byta namn bara i PC'n

the0fiskis

Citat från: homer skrivet 12 mars 2011, 19:33:03 PM
Hållplatsen heter fortfarande Forum Nacka så de verkar dumt att SL(!!!!!!) skulle byta namn bara i PC'n
mennar du på hållplatskuren?

en sak jag har märk är att dem fortfarande ropar ut forum nacka

Carl Eric

När Unibail-Rodamco i september förra året bytte namn på gallerian i Nacka från "Forum Nacka" till "Nacka Forum" som det kallas i folkmun, så sa någon chef i en intervju att de skulle bekosta en omskyltning av busshållplats och inspelning av nya utrop etc.

Sedan dess så har jag inte hört någonting fram tills här om veckan när skyltningen på bussarna har ändrats till: "Nacka Forum."
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

Citat från: calken skrivet 26 mars 2011, 14:55:38 PM
När Unibail-Rodamco i september förra året bytte namn på gallerian i Nacka från "Forum Nacka" till "Nacka Forum" som det kallas i folkmun, så sa någon chef i en intervju att de skulle bekosta en omskyltning av busshållplats och inspelning av nya utrop etc.

Sedan dess så har jag inte hört någonting fram tills här om veckan när skyltningen på bussarna har ändrats till: "Nacka Forum."
det heter numera ochså nacka forum  :)