Skannern går 21 - H10 2854. Flaggat i Mälarhöjden

Startat av HJP, 07 mars 2011, 12:33:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HJP

H10 2854 vid gamla hållplatsläget vid Mälarhöjdens T-banestation, augusti 1991.
F.n. har jag inte exakt datum, men den som vet när man flaggar i augusti, kan säkert räkna ut dagen  ;)

HJP

PS
H10 5854 ska det vara.
DS

Peter L

Augusti 1991 ska visst inte haft några officiella flaggdagar, de närmaste är 14/7 (H.K.H. Kronprinsessan Victorias födelsedag ) och 8/9 (H.M. Drottning Silvias namnsdag). Men man kanske har flaggat för något annat?

MartinMartin

Citat från: Peter L skrivet 07 mars 2011, 12:58:47 PM
Augusti 1991 ska visst inte haft några officiella flaggdagar, de närmaste är 14/7 (H.K.H. Kronprinsessan Victorias födelsedag ) och 8/9 (H.M. Drottning Silvias namnsdag). Men man kanske har flaggat för något annat?

Har man stuvat om i almanackan? Silvia har iallafall idag namnsdag 8:e Augusti, och då är det kanske henne dom flaggar för.

HJP

Citat från: MartinMartin skrivet 07 mars 2011, 13:11:30 PM
Har man stuvat om i almanackan? Silvia har iallafall idag namnsdag 8:e Augusti, och då är det kanske henne dom flaggar för.

Det finns en lucka i mina anteckningar, och på fotopåsen står endast "Augusti -91". Eftersom bilden har nummer 31 på negativremsan, så kan den mycket väl vara tagen i början av september.
vanligtvis gjorde jag anteckningar för varje bild, men på fotopåsarna skrev jag endast år och månad.

HJP

HJP

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 07 mars 2011, 15:30:37 PM
Bussen heter nog 5854.  ;)
Ja, inte bara "nog", den heter så  :-[
Snubblat på tangentbordet, tror jag det heter  ;)

HJP

Peter L

Citat från: MartinMartin skrivet 07 mars 2011, 13:11:30 PM

Ber så mycket om ursäkt, visst har hon namnsdag 8/8. Ska vi därmed gissa att det är datumet som bilden är tagen? :-)

HJP

Citat från: Peter L skrivet 07 mars 2011, 16:55:55 PM
Ber så mycket om ursäkt, visst har hon namnsdag 8/8. Ska vi därmed gissa att det är datumet som bilden är tagen? :-)

Om det inte finns någon lämplig flaggdag i början av september, så skulle bilden kunna vara tagen 8 augusti. Men säkert är det inte.

HJP

MartinMartin

Citat från: HJP skrivet 07 mars 2011, 17:19:36 PM
Om det inte finns någon lämplig flaggdag i början av september, så skulle bilden kunna vara tagen 8 augusti. Men säkert är det inte.

HJP

Nej, det är dåligt med flaggning i September så du kan nog bestämma datumet till 8:e Augusti.  ;)

Gunnar D

H10:an är en prydnad jfr med den bunkerliknande T-banenedgången som är en missaktning mot fina Mälarhöjden!

/Gunnar