Shuttlebuss Elmia Fotboll

Startat av Rob, 06 mars 2011, 23:35:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rob

Körde hela helgen olika fotbolls lag mellan Elmia och Junebäcken (Torpa) i Jönköping.

Några bilder från bussen jag körde själv och en annan främling som stod utanför Elmia.

främlingen....

Ingen buss på bilden men tyckte att bilden tillhör ämnen (och det är en snyggt bild, då får man lite vår känsla;))

//Rob

Christer K

Första bilden som jag ser en färdskrivare som är bra placerad.

Annars brukar de sitta ner vid golvet eller högt uppe vid taket.

För övrigt var det fina bilder, men såg lite kallt ut o spela fotboll i.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

yngrot

Trevliga bilder  .. Visst är det som du skriver Christer många saker som sitter tokigt till i dagens bussar i denna är ju komradion dumt placerad nere vid golvet...

Rob ur tycker du denna Scania är att köra ??  Har ju bara sett den på mässa och tyvärr är den ju trång på förarplatsen..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Rob

Jag har ju inte så mycket att jämföra, vi kör ju bara Scania och Volvo. Men kan väl säga att de inte kör dålig. Säkert om man jämföra med den första Omniexpressen vi har (ANC162) Det var en av de första som rullade i Sverige. Den här är en stor förbättring, inget som gnisslar och plasten håller mycket bättre :P
Men motorn är inte riktigt en höjdare, bara 320 hästar. Om man har kört med I-Shift då blir man besviken i en Opti Cruise lådan. Den är trög, det tar minst 4/5 sekunder för att komma in i backläge och det känns i hela bussen när kommer äntligen så långt :(

Sen är det nåt konstigt också. Vi fick 3 av såna bussar förra år i maj/juni. Snabbt levererad efter varandra. Jag har skostorlek 46 :P och i en av de bussarna måste jag håller min vänsterfot lite snett för att komma förbi stolfäste och den plastbiten under ratten. I de andra 2 är det ingen problem, konstig nog.
Sen är de lätt att städa, som vanligt med Scania bussar.

Det är lite vad jag vet, om du vill veta mer bara säga till :)

//Rob