Biljett systemt BIMS

Startat av Stefan P, 02 mars 2011, 18:50:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Jag har hör att ovanstående biljett maskin har börjats monteras i Karlstad?
Används systemet i alla bussar än och fungerar det som det eller är det en massa barnsjukdomar?

mvh Stefan P

Björn Ax

Nu kör inte jag i karlstad men det senaste jag läste så var det bara 1 linje som hade fått BIMS monterat. Jag kan dock ha fel.

Jag hoppas alla barnsjukdomar är borta tills det kommer till Uppsala. :)

Ersa

Barnsjukdomar eller inte - allt är bättre än dagens röda museiföremål! ;D

Björn Ax

Citat från: Ersa skrivet 02 mars 2011, 23:56:13 PM
Barnsjukdomar eller inte - allt är bättre än dagens röda museiföremål! ;D

Nej nu ljuger du. Vi har ju dom modernaste biljettmaskinerna som finns. ;D
1992 var ju bara 19 år sen. Sen dess har det ju inte hänt mycket alls. ;D

jocke

Uppsalas system, iaf för stadsbussarna, med de korten är iaf långt bättre än Gävles 2 år gamla system som är helt värdelöst.

Kommer de 5 pers med Värdekort så tar de minst 3 minuter och lasta dom, då alla måste kommunicera med föraren om sin ålder och vart dom vill åka(om linje 1) och sedan ska dom ha en liten fånig pappersbiljett utskriven för att visa hur mycket det är kvar på kortet. Sådan info som terminalen borde kunnat visa själv.

Nej tackar vet jag uppsalas system. Enkelt o snabbt. Ta ditt kort o tryck på en knapp. Klart.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Wetjo

Citat från: Björn Ax skrivet 02 mars 2011, 22:52:39 PM
Nu kör inte jag i karlstad men det senaste jag läste så var det bara 1 linje som hade fått BIMS monterat. Jag kan dock ha fel.
Jag hoppas alla barnsjukdomar är borta tills det kommer till Uppsala. :)

Enligt den info som var tillgänglig förra månaden, så är systemet under prov på linje 5. Kommer att utökas om det går bra.

Mats Karlsson

Citat från: Stefan P skrivet 02 mars 2011, 18:50:19 PM
Hej

Jag har hör att ovanstående biljett maskin har börjats monteras i Karlstad?
Används systemet i alla bussar än och fungerar det som det eller är det en massa barnsjukdomar?

mvh Stefan P
Det är två pilottester som pågår sedan slutet av januari, ett i Karlstad och ett i Kristinehamn. I Karlstad är det tre bussar på linje 5 och i Kristinehamn 5 bussar på deras tätortslinjer som ingår i testet. Bussarna har dubbelmontage av biljettmaskiner, dvs både för det gamla och det nya systemet. Ett antal testresenärer har valts ut och försetts med nya busskort. Alla problem och synpunkter på systemet loggas av förarna och återmatas till Värmlandstrafik och leverantören Atron. Hittills verkar testet ha utfallit positivt.