Huvudmeny

Biogas i Gävle

Startat av BussThomas, 28 februari 2011, 11:53:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BussThomas

Har man kommit igång på¨fullt allvar med biogassatsningen i Gävle?? Ligger denna anläggning i Valbo? Hade nämligen tänkt och åka hem till min gamla hemstad och börja och fotografera lite!! Hur många bussar har KR Trafik i drift med biogas? är det fem stycken Man A21??

RoggaBoy

Stadsbussarna Sverige AB om vi ska vara petiga, ägs av Norrmännen.

Ersa

Precis så. Stadsbussarna Sverige AB är numera ett helägt dotterbolag till Nettbuss Sverige AB
På samma sätt som att Nettbuss Sverige AB (f.d. Orusttrafiken) äger största delen av Bus4you samt GoByBus.
Nettbuss sålde sin andel ägande i KR Trafik mot att istället ta över hela dåvarande Stadsbussarna i Östersund AB.

http://www.nettbuss.se

MM

Biogasanläggningen ligger ute på Sörby Urfjäll, bredvid bussgaraget. Och ja, 5 st MAN.  :)

BussThomas

Ja visst ja de använder ju sig av namnet Stadsbussarna Gävle!! Hade glömt det! men tack ändå! Det var som sjutton! jag trodde att de skulle placera anläggningen i Valbo, har ett litet minne av att jag läste detta i Arbetarbladet för 10 år sedan..

AO

Tillverkningen av biogas har väl inte kommit igång än? Vad jag förstått det som så importerar man just nu naturgas.