En paj bil med rätt regnr

Startat av Melker, 28 februari 2011, 10:09:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Melker

Helt rätt regnr på den här bilen, det hade ju varit fel om den hetat "HEL" istället t.ex. ;-)

fontheking5

Hade en bil som det stod Hel på innan faktiskt  ;)

Jacob

En kompis till mig lade ut på facebook en bild på en bil med sne registreringsskylt. Gissa reg.nr? SNE ;)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Olof Lagerkvist

Citat från: Jacob Almgren skrivet 28 februari 2011, 17:47:41 PM
En kompis till mig lade ut på facebook en bild på en bil med sne registreringsskylt. Gissa reg.nr? SNE ;)

En gång såg jag en bil med "SNE" bakom en bil med "RAK".

En gång när det var väldigt kallt såg jag två bilar parkerade intill varandra med "UGN" på båda bilarnas regskyltar. Lite längre bort stod en bil med "ELD".

Jag hade en gång en bil med "RUL" på regskylten. Många föreslog att det skulle passa bra att lägga till "ST" före.

En gång körde jag om en Nissan Micra med regnr MAX 120.

Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-

mushkot

Citat från: Olof Lagerkvist skrivet 01 mars 2011, 11:49:24 AM
En gång såg jag en bil med "SNE" bakom en bil med "RAK".

En gång när det var väldigt kallt såg jag två bilar parkerade intill varandra med "UGN" på båda bilarnas regskyltar. Lite längre bort stod en bil med "ELD".

Jag hade en gång en bil med "RUL" på regskylten. Många föreslog att det skulle passa bra att lägga till "ST" före.

En gång körde jag om en Nissan Micra med regnr MAX 120.

Jag höll gott avstånd när jag körde förbi en bil med PMS på skylten... ;D

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

fontheking5

Såg 2 bilar parkerade några meter ifrån varandra som båda hade SAX på nummerskylten . Var på Elmia 2009 . ;)

Bussis

100 kr på att bilden e manipulerad

pierrew

Citat från: Bussis skrivet 02 mars 2011, 18:50:17 PM

Bilden är från 2007 och har diskuterats sen dess, regnr på Passaten är LLA140 för den som vill kolla äktheten.  ;)

Melker

Citat från: Bussis skrivet 02 mars 2011, 18:50:17 PM

"PAJ-bilden"?

Om det är den du menar har du helt rätt i att bilden är manipulerad. Men eftersom det framgår tämligen tydligen att siffrorna i regnumret är bortsuddade så tror jag inte du hittar någon som är tillräckligt spelgalen för att sätta emot dig.

Bussis

Jag tänkte mest på bilden med 2 bilar  den ena med KNU   och den andra LLA

Citat från: Melker skrivet 03 mars 2011, 13:13:22 PM
"PAJ-bilden"?

Om det är den du menar har du helt rätt i att bilden är manipulerad. Men eftersom det framgår tämligen tydligen att siffrorna i regnumret är bortsuddade så tror jag inte du hittar någon som är tillräckligt spelgalen för att sätta emot dig.

jocke

men som föregående talar sagt. Den är inte manipulerad.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Mölle-Mats

Citat från: Pierrew skrivet 02 mars 2011, 20:34:24 PM
Bilden är från 2007 och har diskuterats sen dess, regnr på Passaten är LLA140 för den som vill kolla äktheten.  ;)

Då får vi leta rätt på den och ta om bilden, för jag har en i princip likadan silver metallic Passat med regnummer "KNU"!  ;)

Bussis

Mr G

PAJ-bilden är förstås manipulerad eftersom siffrorna är borta. Men ser det inte också ut som om J:et skulle ha satts dit i efterhand. Det kan vara en synvilla, men nog tycker jag att det ser ut som om pinnen på J:et lutar om man jämför med pinnen på P:et.

Var det inte också så att P-serien, eller kanske bara PA-serien användes för importbilar ett tag.
吉先生