Huvudmeny

Godmorgon Malmö (BILD)

Startat av Tonniiie, 27 februari 2011, 09:15:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tonniiie

737

Att det ska vara så svårt att ha "samma" målning alltid. Här har vi tydligen infört vit text på gröna bussar. Jag fattar inte varför Skånetrafiken ändrat sitt designprogram från 2000 (?) överhuvudtaget. Skillnaderna är små, och därför verkar det bara onödigt.

Tack för bilden i alla fall. Jag åkte Arriva stadsbuss i fredags och igår. Helt uppenbart att bussarna behövdes bytas ut. Trots att de egentligen inte var så gamla. Snacka om vanvård.

Vad händer med Arrivas bussar nu? Är de övertagna av Nobina i enlighet med köpegarantin från Skånetrafiken när Arriva fick kontrakt (dvs skrotandet blir Nobinas problem) eller "ägs" de fortfarande av Arriva? Jag skrev skrotas, men det kanske blir renoverade och återsatta i trafik någon annan plats? Någon som vet?

Walter

Citat från: 737 skrivet 27 februari 2011, 09:52:24 AM
Att det ska vara så svårt att ha "samma" målning alltid. Här har vi tydligen infört vit text på gröna bussar. Jag fattar inte varför Skånetrafiken ändrat sitt designprogram från 2000 (?) överhuvudtaget. Skillnaderna är små, och därför verkar det bara onödigt.

Tack för bilden i alla fall. Jag åkte Arriva stadsbuss i fredags och igår. Helt uppenbart att bussarna behövdes bytas ut. Trots att de egentligen inte var så gamla. Snacka om vanvård.

Vad händer med Arrivas bussar nu? Är de övertagna av Nobina i enlighet med köpegarantin från Skånetrafiken när Arriva fick kontrakt (dvs skrotandet blir Nobinas problem) eller "ägs" de fortfarande av Arriva? Jag skrev skrotas, men det kanske blir renoverade och återsatta i trafik någon annan plats? Någon som vet?

Övertas av Nobina som skall flytta vissa till bl.a Landskrona.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

737

Undrar hur dyrt det blir att få fason på dem igen...

Möllers

Inga fler som har fotat i malmö idag, tycker ser rätt död ut här idag  ??? ::)

Bussmicke

Citat från: Mattias Möller. skrivet 27 februari 2011, 18:35:28 PM
Inga fler som har fotat i malmö idag, tycker ser rätt död ut här idag  ??? ::)

Jag är i Malmö torsdag eftermiddag nästa vecka
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Du är välkommen BM har du kommit hem ifrån greece nu  ???