Huvudmeny

Bara en bild.

Startat av Ingwar Åfeldt, 25 maj 2007, 18:23:06 PM

0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.

Ingwar Åfeldt

Måste ju prova detta nya forum så jag passar på att lägga ut en ganska nytagen bild från St. Louis den 18 Maj. Tre stycken MCI bussar uppställda utanför Union Station. Tyvärr har jag inte modellbeteckningarna på dem. Men den sista ser ut att kunna vara en J-4500.

M v h
Ingwar

Andreas Ljungqvist

Vilken trevlig bild, sen kan man ju ha delade meningar om bussarnas snygghet.. Men väldigt trevligt att se lite annorlunda bilder..

Ingwar Åfeldt

Kul att du gillade bilden. Vad det gäller bussarnas utseende så är ju smaken liksom baken delad och ämnet kan diskuteras i all oändlighet. Jag var på väg till Amtraks station för att ta tåget när jag tog bilden. Union Station i St. Louis är dock tåglöst om än inte helt spårlöst. Inga tåg går dit eller därifrån numera.

M v h
Ingwar

Johan Hansson

Trevligt med bilder på bussar i USA.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

christianm

Ja det var en trevlig bild. Allra skojigast att se är stenläggningen i gatan. Förekommer det mycket i St. Louis?

Niklas Bygdestam

Är det inte tillåtet i USA med hela frontrutor på bussar? Är det alltså helt förbjudet?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.