Huvudmeny

Vad impas ni av...

Startat av Susanne, 23 februari 2011, 21:43:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Susanne

Vad för slags bilder imponeras ni Bussnackare av? Vilka slags bilder är värda av er att skriva en kommentar på?
Svaret är nog olika av alla, för Stockholmare är nog trötta att de de röda och blåbussarna dyka upp hela tiden.

Hur tänker ni?

Detta är bara en simpel fråga som säkert många undras över, eller!!!

Tonniiie

Oftast en speciell buss eller inom ett speciellt område. Även på sättet bilden är tagen spelar ganska stor roll :)

MVH Tonnie

Bingoberra

Bussar som går på linjer där de normalt sett inte brukar gå.

Muk

På bussnack finns det många individer med olika intressen. Det finns många olika fokus. Vissa blir glada av att se det välkända, medan andra vill se det okända. För mig personligen krävs det ofta en riktigt välkomponerad bild för att jag ska bli imponerad. Jag är inte så intresserad av att se tusen bilder av liknande individer i samma vinkel. Bussfotografer som visar att de har en tanke bakom varje enskild bild imponeras jag av. Det är de bilderna som inspirerar till det egna fotograferandet.

Susanne

Har jag fel om jag säger att det också finns en inbördes beundran om man kommenterar eller inte?

SimonB

Jag gillar speciella grejor. Exempelvis, dubbeldäckare, dubbelledbussar, dubbeldäckade ledbussar, obskyra specialbyggen osv. Särskilt när fakta kombineras med bilder, och ännu bättre upp; intressanta och roliga anekdoter. Förarreportage är också roliga att läsa, så länge det står lite mer än anteckningar på bussindivider och linjer. Även trafiknyheter som rör mig direkt är också av intresse.
Helt vanliga bilder på SL-bussar och liknande klickar jag mig alltid förbi.

Ersa

Citat från: Susanne skrivet 24 februari 2011, 12:43:25 PM
Har jag fel om jag säger att det också finns en inbördes beundran om man kommenterar eller inte?

Det man imponeras av är en sak, men vad man kommenterar är en annan sak. I alla fall för mig. Har jag inget bra välformulerat svar att komma med så lämnar jag ingen kommentar. På mina egna bildinlägg ser jag hellre en diskussion och meningsfullt utbyte under bilderna än en massa svar där det bara står "Fin bild!". Jag kräver inget beröm för egen del, och känner därför inget större behov av att själv måsta skriva "Fin bild" i varenda tråd.

Personligen gillar jag udda vinklar och bilder tagna från oväntade ställen, samt rörelsebilder med lång slutartid under mörker, och jag försöker ofta själv få till sådana bilder med högst blandade resultat.

bussgrabben

Jag imponeras i alla fall inte av folk som blir sura när deras bild är okommenterad efter en hel timme.

Taunusch

Fotorepotage är alltid trevligt att se!

Jag föredrar bilder från landsorten och allra helst från mindre samhällen och glesbygd. I övrigt föredrar jag bilder på bussar som används till beställningstrafik och skolkörningar etc mer än sådana som används för linjetrafik.

Tommy E

Följande är det jag uppskattar mest:
-Bilder från mina hemtrakter (Mälaröarna)
-Vackra miljöbilder med mycket natur
-Bilder på busstyper jag gillar, främst Scania CN113
-Bilder på ovanliga landsbygdslinjer, udda turer, ensliga platser osv.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se