Huvudmeny

Bilköer i Stockholm

Startat av JB, 21 februari 2011, 15:44:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JB

Några Stockholmsbilister som har koll på hur köerna brukar se ut en vanlig vardag på E4/Essingeleden, Södra länken och Huddingevägen vid 8-9-tiden, 10-11-tiden, 15-16-tiden resp 19-20-tiden en vanlig vardag?

JDS

Citat från: JB skrivet 21 februari 2011, 15:44:02 PM
Några Stockholmsbilister som har koll på hur köerna brukar se ut en vanlig vardag på E4/Essingeleden, Södra länken och Huddingevägen vid 8-9-tiden, 10-11-tiden, 15-16-tiden resp 19-20-tiden en vanlig vardag?

Du får nog precisera dig lite! Vart vill du komma, så att säga...

JB

Citat från: JDS skrivet 21 februari 2011, 15:49:29 PM
Du får nog precisera dig lite! Vart vill du komma, så att säga...

Sitter och funderar på en resa Uppsala-Flemingsberg. Tåget är praktiskt då man kommer nära, men kräver lång bytestid i Stockholm eller pendeltåg från Upplands Väsby. Ankomst ena dagen vid 11, andra dagen 9. Avresa 19 ena dagen, 15 andra dagen. Är bil ett realistiskt alternativ, eller kommer man sitta i bilkö hela vägen från Rotebro?

Jonas Strömblad

Jag åker från Sollentuna (dagis i Silverdal) till stan varje dag och kan välja på direktbussar som går E4 från Polisskolan in till Norrtull eller matarbuss + pendeltåg. Jag väljer i stort sett alltid matarbuss och pendel pga köerna på E4, och då är det ändå bussfil en del av sträckan samt att bussen använder sig av avfarterna/påfarterna vid Järva Krog och Frösunda där den inte fastnar i några köer, mer än marginellt när man skall korsa filerna från E18 mot E4.
Själv skulle jag aldrig sätta mig i en bil i de där köerna på morgnarna, men hur lång tid det kan ta att köra Rotebro - Flemingsberg om man skall vara där kl 09 vågar jag inte svara på.
Jag gjorde misstaget att ta bilen från Helenelund till Tullinge i eftermiddagsrusningen en gång, och den resan tog dryga timmen.
/J

Skusty

Om du ska vara i Flempan kl 09 borde du precis hinna förbi alla köer innan det drar igång ordenkligt.

8-10 är väl de värsta köerna på morgonen, sedan 14-18 på eftermiddagen.