Keolis långvagn (3704) fast i cirkulationsplats [Bilder]

Startat av Diskmaskinen, 21 februari 2011, 12:13:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Diskmaskinen

Hej!
Såg en av Keolis långvagnar (3704) stillastående mitt i en cirkulationsplats. Verkligen otur att få stopp och blockera hela infarten!
Det kom även ut en polis som dirigerade om trafiken. Kameran åkte upp och här är bilderna:

Mvh Johan

Nico

Jo, men nog slarvas det en del med benämningarna... eller oxå har jag lärt mig fel och är ute och cyklar. Vill alla fall ha det vanliga till ledvagn respektive normalvagn medan kortvagn då är något som är kortare än 12 meter långa bussar. Å andra sidan så fungerar det mesta så länge det inte föreligger någon risk för missförstånd.

I övrigt håller jag med om att det finns roligare ställen att få stopp än en plats som Västbergarondellen där man verkligen står i vägen på detta vis. Med tanke på hur mycket trafik som körs så får man å andra sidan nog även vara beredd på att man kan få stopp oxå på ganska penibla punkter.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Johan Hansson

Det slår nästan aldrig fel att bussar tar "paus" vid lite dumma ställen
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Johan Hansson skrivet 22 februari 2011, 19:57:30 PM
Det slår nästan aldrig fel att bussar tar "paus" vid lite dumma ställen

Det är väl inte så mycket att göra åt om de gör det på grund av tekniskt fel men när, som jag var med om i går, en buss stannar mitt i rondellen utanför Volvo för att släppa av en reparatör och alltså stoppar trafiken i nästan en minut (de hade lite att prata om efter det han stigit av också) så har man all anledning att bli lite lack. Undrar hur den föraren tänkte. Vad det var fel på bussen förutom att blinkersen inte tycktes fungera vet jag inte. Inte särskilt roligt att bli stående bakom mitt i rondellen.