Huvudmeny

Busslink 3772 (1 bild)

Startat av Mikael Ringmarck, 19 februari 2011, 20:48:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

Danderyds sjukhus den 18/2-2011.

MrX

Det är konstigt att Busslinks diodskyltar strular med typsnittet. De nya bussarna som levererats till Nobina Tyresö har inte alls samma problem. Någon som har en förklaring?

Jacob

Gillar förarens min :P fin bild!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

buskörare

Citat från: MrX skrivet 19 februari 2011, 20:51:55 PM
Det är konstigt att Busslinks diodskyltar strular med typsnittet. De nya bussarna som levererats till Nobina Tyresö har inte alls samma problem. Någon som har en förklaring?

Ännu konstigare är att Keolis' gas-Scanior inte heller har detta problem.

Tommy E

Trevlig bild, men snackar föraren i mobiltelefon?? :o
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Leo

Citat från: Tommy E skrivet 19 februari 2011, 21:57:34 PM
Trevlig bild, men snackar föraren i mobiltelefon?? :o

Är väl inget ovanligt? Varje dag åker jag med förare som pratar i mobil (inte handsfree alltså). Och tyvärr överdriver jag inte.

Tommy E

Citat från: Leo skrivet 19 februari 2011, 22:59:34 PM
Är väl inget ovanligt? Varje dag åker jag med förare som pratar i mobil (inte handsfree alltså). Och tyvärr överdriver jag inte.

Jag åker också buss varje vardag, men jag kan inte komma ihåg att jag har åkt med nån mobilsnackande chaffis. Verkar som jag har haft tur, ifall det är så vanligt som du säger... ::)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Camilla

Citat från: Tommy E skrivet 19 februari 2011, 23:56:33 PM
Jag åker också buss varje vardag, men jag kan inte komma ihåg att jag har åkt med nån mobilsnackande chaffis. Verkar som jag har haft tur, ifall det är så vanligt som du säger... ::)

Jag åker också buss ganska ofta och jag tycker inte det är så många som pratar i mobilen när dom kör

Ersa

Är vi där nu igen? Att en lös mobiltelefon innebär trafikfara och moralpanik, medan ingen reagerar ett dugg på om föraren trasslar in en mikrofon med tillhörande sladd i ratten för att kunna prata i komradion medan bussen rullar. Eller att det på långfärdsbussar (t.ex Swebus) i allmänhetens ögon är helt okej för föraren att svara i bussens fast monterade lur med sladd, men farligt om samma förare i samma buss tar emot ett lika kort tjänstesamtal från trafikledningen i sin privata mobil.

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 20 februari 2011, 07:47:31 AM
Är vi där nu igen? Att en lös mobiltelefon innebär trafikfara och moralpanik, medan ingen reagerar ett dugg på om föraren trasslar in en mikrofon med tillhörande sladd i ratten för att kunna prata i komradion medan bussen rullar. Eller att det på långfärdsbussar (t.ex Swebus) i allmänhetens ögon är helt okej för föraren att svara i bussens fast monterade lur med sladd, men farligt om samma förare i samma buss tar emot ett lika kort tjänstesamtal från trafikledningen i sin privata mobil.

Min gissning är att de flesta passagerare får en känsla av att om man pratar i någonting som sitter fast i bussen så vet de att det är ett samtal till något/någon som har med resan att göra. Om man pratar i sin mobil så kan det lika gärna vara en diskussion om vad man skall äta till middag! :P
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

yngrot

Trafiksäkerhetsmässigt är det lika illa oavsett vad du pratar i.. dock upplever jag det värre som Ersa skriver att sladden till kommicken trasslar in sig både här och där och inte alltis lätt att nå heller . Mobilen har man ju mer lättåtkomlig.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina