Två farbröder i en buss

Startat av Mr G, 18 februari 2011, 18:36:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

På den här tiden sa man farbror om manspersoner, både om kända och okända. Och busstypen behöver väl ingen närmare presentation antar jag...
吉先生

Gunnar D

Nej, det var ju favvoplatserna i Metropol!
Jag misstänker pga farbrödernas utseende att bilden är tagen efter Dagen H!
Hoppas jag har rätt!

Mvh Gunnar

Mr G

Inte för att jag begriper hur du kan se på farbröderna att bilden är tagen senare än 1967, men du har alldeles rätt. Farbrorn till vänster har lagt beslag på den absoluta favvoplatsen, och farbrorn till höger har tagit reservfavvoplatsen. En klar besvikelse att kliva på en metropol och finna bägge platserna upptagna. Och inte ens en liten snorunge från Årstadalskrokarna som man kunde stirra på ett tag så att han frivilligt bytte till en plats längre fram i bussen. De här farbröderna kunde man knappast stirra bort.
吉先生

Mr H

Citat från: Mr G skrivet 20 februari 2011, 20:58:10 PM
Inte för att jag begriper hur du kan se på farbröderna att bilden är tagen senare än 1967, men du har alldeles rätt. Farbrorn till vänster har lagt beslag på den absoluta favvoplatsen, och farbrorn till höger har tagit reservfavvoplatsen. En klar besvikelse att kliva på en metropol och finna bägge platserna upptagna. Och inte ens en liten snorunge från Årstadalskrokarna som man kunde stirra på ett tag så att han frivilligt bytte till en plats längre fram i bussen. De här farbröderna kunde man knappast stirra bort.

Nej framförallt han t.v var ju svår att stirra i båda ögona samtidigt!
;)
Mr H