Lite trevliga ovanligheter i eftermiddagstrafiken - bl.a. nya Keolis 3774

Startat av Andreas91, 17 februari 2011, 19:12:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Vid två tillfällen under eftermiddagen, så vandrade jag på Sveavägen - båda gånger med EAT 227 (börjar bli relativt vanlig nu, råder det stor brist på bussar? länk till Hobgoblins tråd på nämnda bussen, samt den linje som bussen rullade på vid dagens båda tillfällen: http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=42659.0. Kan ha skett ännu fler tillfällen idag, men jag vet bara om dessa två: Avg. Sergels torg: 15:53 resp. 18:08), samt en ovanlig buss per promenad.

Den första ovanliga bussen, vart den enda som det blev bilder på och det var en annan buss från Arlanda Hotellby, nämligen en Scania MaxCi, registrerad på Annorlunda Bilar i Märsta AB. Precis som EAT 227, så gick även denna på linje 526. Denna buss skulle avgå från Sergels Torg kl. 16:08:

Vid halv 7 på kvällen, efter att jag hade handlat mat på Konsum, så stod det en snygg o fräsch röd Omnilink-ledvagn med oranga dioder i skyltskåpet - dock Ej I Trafik, så jag vet ej vart denna tursattes. Några bilder blev det tyvärr inte heller, då det var mycket trafik, svårt att fota då det var bäckmörkt, samt att bussen rullade iväg. Hur som helst, så var den nya bussen Keolis 3774. Gissar på att denna är en av Råstas nya vagnar. Av trådar som dykt upp på forumet, så verkar det även finnas en del nya kortvagnar i framtiden hos Råsta.  Keolis 3774 verkar inte finnas med i SBH än så länge, så jag gissar på att den är splitterny. :)

Ted Selander

För 37xx vagnarna torde det vara premiärdag idag, efter vissa administrativa dröjsmål. De ska som nämnts frigöra 46 Volvo Sale för TUB 1, Hagsätragrenen.

/Ted