Huvudmeny

Swebus 3852

Startat av Fredde, 20 september 2007, 22:03:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Mötte denna vagnen flera gånger i eftermiddags på Nacka/värmdö-linjer. Är den flyttad hit eller tillfälligt inlånad, tro?

Var chaffisar härifrån som körde..

/Fredde

Karsten

Den tvättades och ställdes på ramp i Björknäs i förrgår. Från Södertälje?

Fredde

Troligen, såg att Bussmicke hade fotat den på linjer där...

Förresten, jag hittade ett sätt att fixa skylten fram på 3869 när den trasslat till sig. De du Karsten ;)

/Fredde

Karsten

Jaså minsann? Ryckte du loss hela skylten och satte dit en papperslapp med texten "Ett tjänsteföretag i världsklass" i skåpet i stället?

Fredde

Nej, men det var ju en bra idé!  ;)

Öppnade luckan där "AC:n" sitter och lossade en sladd, gäller att veta vilken. Satte tillbaka den igen så var den saken biff... Verkar dock bli lika dant igen efter ett tag men det kan vara bra att veta så kan man fixa det innan framkörning.

/Fredde

Marc

Hmm, den får du visa vid tillfälle!
Jag sitter och letar kablar, så att man kan byta från att styra skyltarna via Buss-PC till det gamla via C90/Thoreb etc... Dest. finns kvar på dessa och skulle kunna användas i nödfall, dvs. ofta!

Karsten

Citat från: Marc skrivet 22 september 2007, 02:09:47 AM
Hmm, den får du visa vid tillfälle!
Jag sitter och letar kablar, så att man kan byta från att styra skyltarna via Buss-PC till det gamla via C90/Thoreb etc... Dest. finns kvar på dessa och skulle kunna användas i nödfall, dvs. ofta!

Så att du kan skylta "Norje" på Blekingevagnarna?

Ersa

Citat från: Fredde_J skrivet 21 september 2007, 21:51:09 PM
Öppnade luckan där "AC:n" sitter och lossade en sladd, gäller att veta vilken. Satte tillbaka den igen så var den saken biff... Verkar dock bli lika dant igen efter ett tag men det kan vara bra att veta så kan man fixa det innan framkörning.

Har ni inte eltejp och ståltråd i Björknäs?

Fredde

CitatHmm, den får du visa vid tillfälle!

Visst kan jag visa det, om vi springer på varandra nån gång... Men jag gissar dessa sladdar inte att har med PC:n och C90/Thoreb att göra. Tror att man kopplar om bakom C90:n, sitter en liten låda där som borde ha med saken att göra. Men det är ju svårt att komma åt utan att skruva loss hela displayen där sladden troligen ska klickas i på nytt.

Det finns så mycket skojj man skulle kunna få fram på de nya vagnarna, men där är det nog inte lika enkelt att fixa.

Vet att på 1819 gick det att skylta "Kör för SL" och lite sånt. Men vid senaste(?) uppdateringen försvann tyvärr detta.

CitatHar ni inte eltejp och ståltråd i Björknäs?

Nu får du nog utveckla saken lite....

Ersa

Citat från: Fredde_J skrivet 22 september 2007, 12:43:51 PM
Nu får du nog utveckla saken lite....

"Allt kan lagas med eltejp och ståltråd"  ;)
Jag tänkte mest att sladden väl går att få fast på nåt sätt, så den slipper lossna?

Fredde

Citat"Allt kan lagas med eltejp och ståltråd" 
Jag tänkte mest att sladden väl går att få fast på nåt sätt, så den slipper lossna?

Det var så du menade.. Nej men den lossnar inte. Man rycker ur den och sätter tillbaka den för att nollställa en destinationsskylt som är oläslig.

/Fredde