Några Bussar på en skrot

Startat av Fredde, 20 september 2007, 21:54:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Hittade detta på en mycket bra sida för den som tycker om "glömda saker"

Säffle bussen har iaf reklam som är fr Härnöshand om man tittar noga samt det sitter en dekal på sidorutan "länstrafiken"..
Även GDG 2425 syns på bild

www.benkar.se/glomdarum/galleri/Transport/BussOchLastbilSkroten/index.html

Huvudsidan är.. (å där finns det mycket att titta på för den som tycker om liknande saker)

www.benkar.se

//Fredde

Fredde

Denna står på något annat ställe å så verkar den ha gjort ett längre tag med.. Ett inv nr syns dock -> 130

http://www.benkar.se/glomdarum/galleri/Transport/BilskrotenVidMossen/slides/10.html

Från samma huvudsida som tidigare..

//Fredde

Esbjörn

Är det någon som har en aning om vart detta är?

Fd GDG 2425 har länge stått och rostat i Sundsvall, men nu verkar den ha flyttats till den definitivt sista vilan.
Jag känner inte igen platsen på bilderna.
Det bör nog vara någonstans i Västernorrland, troligen norr om Sundsvall/Härnösand.

Fredde

Dom mesta av dessa sidor som finns under denna kategori undviker dom som gör dom att skriva ut vart det är för att det inte ska dra till sig individer som är ute efter att förstöra eller göra annan åverkan..

//Fredde

Esbjörn

Hmm, ja självklart...
...tänkte jag ju inte på i min nyfikenhet.

Vet någon vart det är och vill dela med sig finns mitt email under mina profiluppgifter.

Esbjörn

Hmmm, verkar som att email är dolda...nåja.

Det finns iaf möjlighet att skicka ett privat meddelande via Bussnack.
Tacksam för uppgifter.

Pickos

Citat från: Fredde skrivet 20 september 2007, 22:02:53 PM
Denna står på något annat ställe å så verkar den ha gjort ett längre tag med.. Ett inv nr syns dock -> 130

http://www.benkar.se/glomdarum/galleri/Transport/BilskrotenVidMossen/slides/10.html

Från samma huvudsida som tidigare..

//Fredde

Den visade jag bild på i gamla snacket, hittas i Småland.
1:a Korinthierbrevet 10:15

Muk

Verkar vara en spännande plats det där. En massa godis. :)

Nicklas Vasa

Ja, 2425 var det inte mycket med, jag undrar också vart den befinner sig....

Kan berätta att GDG:s 1700 och 1704 har stått på Grangärde skroten, dessa var dock bara "Skalet" kvar på, och dom användes som förråd, bland annat lager för bildäck....

Nicklas Vasa

Det lät då på telefon som att 2635 skulle renoveras från grunden....

.....inte till buss, men var det racebuss....?

benkar

Citat från: Esbjörn skrivet 20 september 2007, 22:47:04 PM
Är det någon som har en aning om vart detta är?

Fd GDG 2425 har länge stått och rostat i Sundsvall, men nu verkar den ha flyttats till den definitivt sista vilan.
Jag känner inte igen platsen på bilderna.
Det bör nog vara någonstans i Västernorrland, troligen norr om Sundsvall/Härnösand.

Du är helt på rätt spår med "norr om Sundsvall/Härnösand". Vet IOFS inte om det spelar någon roll om man skriver exakt plats, atagligen inga större mängder "målar-ligister" där i trakterna, men vore ju synd om bussen blev nedmålad eller uppbränd, så jag skickar ett PM.

/B