Huvudmeny

Arriva 6776... [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 15 februari 2011, 20:44:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

...på Slottsgatan i Jönköping tidigare idag.

Carl Eric

Oj! 2+2+2+2, den har jag inte sett tidigare... Känns som lite slöseri med platser?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bernt Talbrant

Citat från: calken skrivet 15 februari 2011, 21:03:49 PM
Oj! 2+2+2+2, den har jag inte sett tidigare... Känns som lite slöseri med platser?

Det är samma som OmniCity-ledarna har. I Jönköping är det arrangerat för påstigning, avstigning, påstigning, avstigning i resp dörrpar framifrån räknat.

Carl Eric

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 15 februari 2011, 21:07:08 PM
Det är samma som OmniCity-ledarna har. I Jönköping är det arrangerat för påstigning, avstigning, påstigning, avstigning i resp dörrpar framifrån räknat.

OmniCity-ledarna har 2+2+2+1, se: http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/B/Busslink/5300/slides/Busslink_5301_GZE767_Stockholm_070410.html
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Leo

Citat från: calken skrivet 15 februari 2011, 21:03:49 PM

I Prag har jag åkt med bussar som har 2+2+2+2+2  :)

Men där kan ju folk gå av och på hur de vill och inte som här i SL-land där allt är som 1800-talet men en framdörr...
Jag kan lova att det gick fort från flygplatsen. Varje uppehåll vid hållplatser var max några sekunder.

Och ja många fick stå men de flesta åkte max 10 minuter.

Bernt Talbrant

Traesk

På de här fungerar tydligen lysdiodsskyltarna till skillnad mot i Stockholm.. :)

Lars

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 15 februari 2011, 21:07:08 PM