Huvudmeny

En dubbelled.

Startat av Kent Skoog, 14 februari 2011, 17:31:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kent Skoog

Som synes ännu inte helt klar exteriört.

danneh

Trevligt med bild på de nya dubbelledarna! Har du fler? Är av intresse isf!
Hade varit snyggare om de blåa inte gick hela vägen upp till fönsterna...

the0fiskis

snygg desing
lite småsaker men annars tycker det var snygg ny desing ijämfört med dem gamla

Johan B

Bygg fortare, vi behöver dem i trafik NU ;)!

forthemoment

Nån som vet när dom första skall komma? På Veolia säger dom till sommaren, tar det så lång tid? Idag var det fler 24 metare i trafik än vad det vart på länge. Jag körde 4100 och 4104. Skönt för det behövs verkligen inte roligt å köra vanlig ledbuss i rusning.

Ser att vem det nu e som beställer (sätter krav) Är det Veolia? Har valt den backspegeln som vi har på 18 metarna. Värdelös backspegel enligt mig. Speciellt med den nya eldrivna solgardinen som skymmer halva backspegeln. Jag tycker mycket bättre om spegeln som är på dom fyra äldsta 24 metarna. Där ser man utan att behöva sträcka sig för att se.

1896

Hur många sittplatser rymmer mittdelen ?  ???

Ersa

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 15 februari 2011, 13:50:10 PM
Hur många sittplatser rymmer mittdelen ?  ???

Stort antal sittplatser är inte prioriterat i denna modell, då det är tänkt som en buss för rätt korta färder några få hållplatser. Mera som en innerstadsspårvagn på gummihjul. Har hela bussen låggolv?

olasand

Citat från: danneh skrivet 14 februari 2011, 18:22:45 PM
Hade varit snyggare om de blåa inte gick hela vägen upp till fönsterna...

Håller med! Hade varit snyggare med lite vitt även under fönstren. Stombussarna målas ju samma design som spårvagnarna (är väl tanken i alla fall, även om jag tycker att bussarna får en mörkare blå färg än vagnarna). På de tre äldsta modellerna är det vitt runt fönstren medan nyaste vagnen har blått hela vägen upp till fönstren. Vet inte riktigt varför designen inte är konsekvent...

yngrot

[
Ser att vem det nu e som beställer (sätter krav) Är det Veolia? Har valt den backspegeln som vi har på 18 metarna. Värdelös backspegel enligt mig. Speciellt med den nya eldrivna solgardinen som skymmer halva backspegeln. Jag tycker mycket bättre om spegeln som är på dom fyra äldsta 24 metarna. Där ser man utan att behöva sträcka sig för att se.
[/quote]     

Denna spegel är väl standard med den nya fronten. Sen finns det säkert valmöjlighet när man specar bussen..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina