Huvudmeny

Uppkörning D

Startat av Dunlupe, 14 februari 2011, 00:40:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dunlupe

Jaha då var det dags då... På onsdag... Skitnervös, inte över körning så men säkerhetskontrollen och funktionsbeskrivningen, pluggar så ofta jag kan.

Nån som kan förklara mer ingående om funktionsbeskrivningen och säkerhetskontrollen?
Om man kuggar på dom två men klarar körningen, måste man göra om körningen då med eller?

Klassiska fällor på körprovet?

mushkot

Jag körde aldrig upp för mitt D-kort...  ;D

Men det går säkert bra. Skriv upp en liten checklista, och memorisera "rundan" du skall gå. Ta det lugnt, och låtsas att uppköraren är din körlärare istället. Lycka till!

Björn Ax

Kuggar du på funktionsbeskrivningen och säkerhetskontrollen men klarar körningen så behöver du inte göra om körningen.

Sen som mushkot säger så skriv en checklista. Du får ha med den på provet så du inte missar nåt. Dock får det inte stå hur du ska göra på checklistan. Bara vilka steg du tänkt göra.

Robban

Stort lycka till, hör gärna av dej efteråt vore kul att höra hur det går till numera, vad man kollade på osv.

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Danne B.

Det absolut viktigaste:

Ta det lugnt i alla lägen! Både under körningen och vid säkerhetskontrollen! Varken uppkörningskontrollanten eller framtida kunder uppskattar en hispig förare! :)

Och tänk på att dom bedömer helheten, dvs kör du bra totalt sett så har dom överseende med nå´n liten miss som t.ex. en trottoarkant eller liknande!

//Danne