Oregelbunden busstrafik p.g.a. den rådande väderleken - bildreportage (del 2/2)

Startat av Andreas91, 11 februari 2011, 19:15:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Keolis 7448. Denna gick som en stombuss 3 mot Karolinska Sjukhuset.

Keolis 7437. Vet inte riktigt vad som hände. Här var den, som synes, skyltad Ej I Trafik och sen åkte den en bit och parkerade i höjd med infarten till OKQ8s bensinstation i bergrummet.

Det var inte bara MAN som fick täcka upp på stombusslinjerna, utan MaxCi fick också rycka in. MaxCi var nog förövrigt den enda busstyp som jag hann se rulla på alla fyra linjerna, så det var MaxCimalt drag på stan. :P Här är en riktig godbit, gamla 5054 på linje 2 :):

Förvisso utanför innerstadsgränsen, men här har vi 5149 på linje 4, vid dess sluthållplats vid Gullmarsplan:

Min relativt långa fototur tog slut vid Hötorget, där det blev en Omnicity, 2758, på linje 1. Jag sökte på realtidsinformationen och detta blev det fina resultatet! ;D Viktigt att notera, är att ingen 1:a mot varken Frihamnen eller St. Essingen syntes till vid detta ögonblick:

Och så en bild när Frihamnsbussen hade anlänt:

Bussmicke

Trevliga bilder. Det rullade lite i alla fall.
vilken app har du i mobilen?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas91

Hej! Tack skall du ha! :) Ja, nu var jag ute mellan 14-16 och av vad jag såg så var iaf innerstadstrafiken på starta upp - stadiet och de enda linjerna jag nog hann se med bussar, var just stombusslinjerna 1-4. Hur det såg ut i andra delar av Stockholm vet jag inte riktigt, men jag gissar på att det var tungstartat.  :-\ Appen jag använder mig av heter Res i STHLM och jag är ganska säker på att den är gratis. Den innehåller bl.a. reseplaneraren, realtidsinformationen och störningsinformationen, så du får det allra nödvändigaste.  ;)