Tokresa i UL-land [bilder]

Startat av Muk, 10 februari 2011, 23:37:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Muk

Idag gjorde jag en tokresa i UL-land (UL=Upplands Lokaltrafik). Dagen började i Nobina 5889, som på linje 180 tog mig mellan Knivsta station och Ar-terminalen.

Vid Ar-terminalen bytte jag färdmedel till Busslink 6614, som på linje 677 tog mig till Åby vägskäl.

Vid Åby vägskäl bytte jag till linje 806, som tog mig till Almunge. Bakom spakarna på Nobina 5003 ses en bussnackare.

I Almunge klev jag på Nobina 5116 och åkte med linje 809 till Uppsala.

I Uppsala bytte jag till KR-Trafik 87, som förde mig till Heby på linje 848.

I Heby fick jag en halvtimmes paus, innan KR-Trafik 169 tog mig till Östervåla på linje 865.

I Östervåla blev det en timmes matpaus, innan Nobina 4426 förde mig vidare till Tierp på linje 513.

I Tierp blev det ett raskt byte till Nobina 4896, som på linje 817 tog mig till Österbybruk.

I Österbybruk blev det knappt tio minuters väntan, innan Nobina 5753 tog mig till uppsala på linje 823.

Sista etappen åktes som sig bör med Knivsta Buss på Linje 182 till Knivsta station. Resan påbörjades och avslutades ståndsmässigt i Setra.

(Förövrigt är jag grymt nöjd med sista bilden, med tanke på förutsättningarna.)

Restbilder från resan: http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=42662.0

Niclas Rosenius

Hmm, det var en riktigt trevlig tur du var ute på idag.

Den skulle ha varit rolig att hängt med på.

Många bra och fina bilder.

//Niclas

Muk

Tack! Det var trevligt att få se lite mer av Uppland än de vanliga smultronställena, även om vädret inte var det bästa.

Jacob

OJ det var verkligen ingen dålig resa! Kanske man skulle prova någon gång :)

Det slog mig nu att B9S kanske skulle vara snyggare om man målade den lilla blåa väggen vid fönsterna svart istället för att ha blått som bryter av helt.

Så här alltså, dåligt gjort i paint men man ser hur det skulle sett ut:

Fina bilder!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Muk

Tack! Jag tycker att du har helt rätt när det gäller den blå väggen.

Ersa

Trevligt att träffas, Muk. :)
Jo visst är det snyggare med svart där. Jämför hur Ultralacken löste problemet. Svart redan från leverans.

Muk

Detsamma.  :)

Fast även "bastarden" i Umeå 6458 fick blåplåt i samband med omlackeringen.