Ersätter Pendeltåg och en 748 (9 bilder bussar)

Startat av Gabi94, 10 februari 2011, 20:43:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gabi94

Hej, jag tänkte åka till Uppland Väsby, men blev ändrade planer mellan Älvsjö och Liljeholmen.

Liljeholmen.

Keolis 7457 och många MaxCi:s hjälpte till.

Nobina 1850 igen.

Nobina 6388 och en MaxCi bakom.

Nobina boggi 7215 och två Keolis:ar bakom.

Nobina 6735 en f.d Uppländare som hjälper alltid med pendeltåget.

Tack för mig, och en sak tycker jag är lite osmart med resenärerna, när dom ändå var i Liljeholmen och så vill dom till Södertälje, och dom tar inte 748 som åker till Södertälje, utom dom tar ersäättningsbussarna och tar tåget i Älvsjö mot S-Tälje.

Leo

Citat från: Gabriel 94 skrivet 10 februari 2011, 20:43:45 PM

Tack för mig, och en sak tycker jag är lite osmart med resenärerna, när dom ändå var i Liljeholmen och så vill dom till Södertälje, och dom tar inte 748 som åker till Södertälje, utom dom tar ersäättningsbussarna och tar tåget i Älvsjö mot S-Tälje.

Du får inte ha så höga krav på SL-trafikanterna... Det här med att tänka själv är inte alla så bra på.

Gabi94

OK, dom kanske inte tänkte på de, plus nu är all busstrafik stängd i S-tälje. De där tog jag efter skolan runt kl 3 var jag vid Älvsjö.

the0fiskis

alla förutom dom 2 första var bra  :)
bra att du fotar framifrån och får med hela bussen

Gabi94

Om du menar dom 2 första så tog jag 1850 när den åkte då när jag kom, och 5865:an plåtade jag när den skulle stanna = rörlig objekt som jag inte borde ha tagit kort på.

jocke

Citat från: Gabriel 94 skrivet 10 februari 2011, 21:34:26 PM
Om du menar dom 2 första så tog jag 1850 när den åkte då när jag kom, och 5865:an plåtade jag när den skulle stanna = rörlig objekt som jag inte borde ha tagit kort på.

Och eftersom du visste de borde du inte lagt upp dom heller. Då hade helheten varit bättre. Du måste våga gallra bland dina bilder. Ibland kan jag ta en sväng på stan och ta, säg 10 kort, när jag kommer hem blir jag kanske bara nöjd med 2. Då visar jag bara 2 på sin höjd.

Den på 6388 var helt klart den bästa bilden.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Gabi94

Jag vet, jag tog 2 st på den och jämförde vilken som var bra, då tog jag den här.

Ersa

Citat från: Gabriel 94 skrivet 10 februari 2011, 21:54:01 PM
Jag vet, jag tog 2 st på den och jämförde vilken som var bra, då tog jag den här.

Men varför la du upp bilderna på 1850, 5865 och Bergkvarabussen?

virtual1

Citat från: Gabriel 94 skrivet 10 februari 2011, 21:54:01 PM

Du ska inte jämföra mellan två bilder om de är bra - är ingen speciellt bra så kanske
du inte ska lägga upp nån av dem! Titta på bild för bild och fråga dig om du är nöjd
med den eller ej, är du inte nöjd så strunta i att lägga upp den oavsett om du
inte lyckas visa just den bussen du ville i svepet just då!

Jag kanske tar säg 30-40 bilder med en bra systemkamera under en fotorunda, av dessa kanske jag
väljer att lägga ut 2-3 på sin höjd!

yngrot

Citat från: Ersa skrivet 10 februari 2011, 22:26:25 PM
Men varför la du upp bilderna på 1850, 5865 och Bergkvarabussen?

Bergkvara vilken är den??  För övrigt håller jag ´med Ersa..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Mr G

Citat från: Gabriel 94 skrivet 10 februari 2011, 20:43:45 PM

Hur vet du vart de skulle åka? Kanske skulle de "osmarta" resenärerna åka til Tullinge, Tumba eller Rönninge t ex. Eller någon annan station dit inte 748 når.
吉先生

Ersa

Citat från: yngrot skrivet 12 februari 2011, 18:38:19 PM
Bergkvara vilken är den??

Det var en suddig bild som tydligen togs bort pga att min fråga ställdes.