Huvudmeny

X61

Startat av fontheking5, 09 februari 2011, 17:03:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fontheking5

I Teckomatorp idag  :) Får ta med systemaren dit en dag och fota , har hittat ett bra ställe och fota på där .

Andreas91

Alla tycker givetvis olika, men enligt mig så är banne mig dessa åtminstone 3 snäpp snyggare än X60-tågen i Sthlm! Hoppas även att dessa tåg inte blir lika stora problembarn som den äldre systermodellen, med frusna bromsar resp. överhettade bromsar, dörrfel och allt det där andra...  :-\

fontheking5

Ja snygga är dom , men jag tycker stolarna kunde varit bekvämare . Annars ser jag inget fel med dom

Möllers

mmm stolarna är ett stort minus på nya tåget annas är den härligt åka i.

Cyklisten

Nu när jag pendlade kollektivt under en månads tid så hände det ofta att toaletten var avstängd. Ungefär lika ofta som på X31K, men där finns ju 2 stycken...

Andreas91

Ni har ju iaf toalett, bättre än inget...   :P

Ersa

Inredningsbilder efterlyses! :)

SimonB

Citat från: Andreas91 skrivet 10 februari 2011, 14:40:33 PM
Ni har ju iaf toalett, bättre än inget...   :P

Ja, och då förväntar man sig att den ska fungera. Det är mindre roligt att åka i 1:30 när det trycker på redan vid avgång....
Vet man att det inte finns någon toa, så är man ju förhoppningsvis förberedd på det.

Tonniiie

Efter förfråga :)

MVH Tonnie ;D

virtual1

Citat från: Mattias Möller. skrivet 09 februari 2011, 18:15:58 PM
mmm stolarna är ett stort minus på nya tåget annas är den härligt åka i.

Utan att suttit på dem så ser de betydligt bekvämare ut än de vi har i X60:orna!

Möllers

Ner jag åke med en sån till malmö värst jag blev värm i ryggen, har dom slingor i rygen i dom så man blir varme sitta på dom  ???
Det var som man brände sig i ryggen fast det var skönt  ;D

Tobias

Då kan jag ju passa på att visa några inredningsbilder från våra X61'or som vi kör med i Östgötapendeln Norrköping-Jönköping. Stolarna är allt skönare än i Skånevagnarna, dock kunde de ju varit bättre. Som alltid!

Om det är problem med toaletterna där nere, så är det inget mot här uppe. Åker man en resa Norrköping-Jönköping och det trycker på från början, så får man allt sitta där utan toa i 2 timmar och 20 minuter ungefär.

X61 302 har ankommit Norrköping på morgonen den 11 januari och skall strax vända åter mot Jönköping.

Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2024. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Möllers

Finns ett sånt tåg i ramlösa av samma lack som tobias visar.

Tobias

Citat från: Mattias Möller. skrivet 05 mars 2011, 21:57:34 PM
Finns ett sånt tåg i ramlösa av samma lack som tobias visar.

Jo, våra vagnar underhålls i Raus depå som ligger vid Ramlösa i väntan på verkstad i Linköping.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2024. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se