Huvudmeny

Borås Lokaltrafik 061

Startat av Bernt Talbrant, 07 februari 2011, 08:25:25 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Denna buss är nu åter i trafik efter branden den 20 oktober förra året, den gick i lördags den 5 februari på linje 1. Mer om branden kan man läsa i denna tråd.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 07 februari 2011, 08:25:25 AM
Denna buss är nu åter i trafik efter branden den 20 oktober förra året, den gick i lördags den 5 februari på linje 1. Mer om branden kan man läsa i denna tråd.

Jag skymtade den som hastigast på linje 7 ett par dagar tidigare. Märktes på att den saknade reklam i bakpartiet. Bussen gick på linje 2 när den brann utanför radiohuset och Assistancekåren (så det var nära till bärgare).

Olof Lagerkvist

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 07 februari 2011, 09:01:01 AM
Jag skymtade den som hastigast på linje 7 ett par dagar tidigare. Märktes på att den saknade reklam i bakpartiet. Bussen gick på linje 2 när den brann utanför radiohuset och Assistancekåren (så det var nära till bärgare).

Har den fått ordning på skyltbelysningen nu eller är den fortfarande alldeles för svag?
Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-

Staffan Sävenfjord

Citat från: Olof Lagerkvist skrivet 07 februari 2011, 09:21:42 AM
Har den fått ordning på skyltbelysningen nu eller är den fortfarande alldeles för svag?

Ja, det var fixat när jag såg bussen återigen i dag. Gick på linje 7 klockan 12.25 från Hedvigsborg, vilket uppenbarligen är ordinarie utsättning eftersom det var där jag såg den förra gången också.

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bernt Talbrant

Citat från: yngrot skrivet 07 februari 2011, 14:27:15 PM
Det var länge den var borta

Nåja, det tar väl sin tid att fixa till det efter en brand. Den var i alla fall inte borta lika länge som 048 efter dess kollision med en stenmur.