Huvudmeny

En MAN i Östra Nyby

Startat av Jocke Selling, 06 februari 2011, 21:44:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Blev den första bussbilden jag tog detta år. Förhoppningsvis ska det bli fler, har i helgen tagit ett tag med att komplettera upp samlingen av grönsaker, men dessa får redovisas vid senare tillfälle.

Gabi94

Optimal

Citat från: Jocke Selling skrivet 06 februari 2011, 21:44:17 PM
Blev den första bussbilden jag tog detta år. Förhoppningsvis ska det bli fler, har i helgen tagit ett tag med att komplettera upp samlingen av grönsaker, men dessa får redovisas vid senare tillfälle.

Mums Dimljus. Mycket snyggt. Snygg bild f.ö :)

Mikko

Citat från: Jim skrivet 07 februari 2011, 02:48:31 AM
Mums Dimljus. Mycket snyggt. Snygg bild f.ö :)

Någon som vet varför GUB har dimljus på flesta av sina bussar?

yngrot

Dimljus är vad jag förstod av ett besök på fabriken standard . De fråga om vi ville ha dimljus eller extra halvljus som Uppsala valde ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Johan B

Citat från: yngrot skrivet 07 februari 2011, 19:28:09 PM
Dimljus är vad jag förstod av ett besök på fabriken standard . De fråga om vi ville ha dimljus eller extra halvljus som Uppsala valde ..

På GS Buss MAN-bussar finns inga dimljus, bara silverfärgad plast. Huruvida det är tillval att "slippa" dimljusen eller om det är så att dimljusen är tillval ska jag låta vara osagt.