Huvudmeny

3 Märsta-bilder

Startat av Mikey, 05 februari 2011, 20:17:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Ja, någon gång måste väl vara den första? Jag har aldrig tidigare fotat bussar, förutom några enstaka bilder som jag råkat ta under större arrangemang. Men idag satt jag och läste igenom några trådar här på forumet och fick då av någon konstig anledning för mig att springa ut och fota.

Vi börjar med den första bussen strax utanför hemmet. Det blev idag Arriva 7183. Just denna bild är lite unik för mig, dels är regionalutrustade vagnar här väldigt sällsynta här i området, och dels har jag varit på jakt efter denna vagn sedan början på december utan resultat. Men idag dök den upp direkt, och just när jag hade kameran redo. Är detta ett tecken på att bussfotografering är min grej?



Sedan promenerade jag lite längre bort, där denna buss fotograferades. Detta är Arriva 7180. Bilden togs lite i all hast då jag inte var redo på att den skulle dyka upp så tidigt. Ovanligt nog var även detta en ny OmniLink, de gamla Omni-ettorna var samtliga spårlöst försvunna idag.



Och sedan skulle jag fota nästa buss på 582, som jag dock missade med en minut. Nåväl, traskade istället vidare i hopp om att fota linje 570 istället. Missade även denna med en minut. Lite småsur gick jag vidare in i centrala Märsta där denna vagn (Arriva 7032) fotograferades.



Som ni kanske ser så är sista bilden alldeles för oskarp tack vare mörkret, så det fick bli min sista bild för min första bussfototur. Gick sedan iväg och tog bussen hem igen. Jag skulle vara väldigt tacksam om ni kunde komma med all form av kritik, så jag kan bli bättre. Skall eventuellt ge mig ut imorgon igen då de har lovat solsken, om det finns något intresse för det dvs.  :)

Broder Trucker

Jag älskar bild nr 2!!!!

Du fick både med hela bussen samt mycket natur bakom! Snyggt jobbat! HOppas du skickar upp mer bilder!

Dock en sak, minska ner storleken lite, men annars; Suveränt!

Jacob

Otroligt bra första gång! :) alla var fina, men bild nummer 2 var en klass för sig :D :D
Fortsätt fota :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Mikey

Tackar till er båda!  :D

Dessa bilder är i storlek 1024x762 och passar då fint in på min skärm. Nästa gång jag lägger upp bilder kan jag lägga upp dem i 800x600 så får vi se om det blir bättre  :)

Björn Lövdahl

Blev ju faktiskt riktigt trevliga bilder.
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Muk

Tumme upp från mig. Jag har inget problem med bildstorleken på min skärm. Bra bildkomposition. Intressanta miljöer.

Tommy E

Trevligt, visa gärna fler bilder. :) Inga problem med storleken här heller.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Mikael T Nilsson

Mycket trevliga bilder! Märstas nyaste 71xx-vagnar verkar mest trafikera linjerna kring Märsta. Ibland syns dock en och annan på linje 565 ner till Sergels torg.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

danneh

Den första bilden gillade jag verkligen! Och otroligt bra för att vara första gången

the0fiskis

mycket bra för vara fösrsta gången  :)

vad har du för kamra?

Mikey

Tack för alla fina kommentarer!

Citat från: the0fiskis skrivet 05 februari 2011, 22:03:09 PM
vad har du för kamra?

Jag har en vanlig kompaktkamera av modellen Nikon L110. Den räcker hyfsat tills det blir mörkt, men någon gång inom en förhoppningsvis inte allt för lång tid ska jag uppgradera  :)

Ersa

Ja, bild nr 2 blev riktigt lyckad. Gillar särskilt S-formen på vägen. :)

Nico


Överlag är det även härligt med bilder från en del av stan som inte är så väl representerad heller...  :)

Ser gärna flera fina bilder från dessa områden. Misstänker även att det finns en hel del fina fotoplatser både utåt Sigtuna såväl som bortåt och förbi själva Arlanda.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Carl Eric

GRYMT bra för att vara första gången!!!  :D

Själv så kör jag med 900x600, och det tycket jag är helt perfekt!  :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!