Det låter ju inget vidare.........

Startat av Susanne, 04 februari 2011, 08:20:52 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Tja vissa borde inte få vistas på en toa .. fyy fan vilka svin det finns som sabbar på såna här sätt.. en kamera på toan så slipper man sånt ??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 04 februari 2011, 09:43:37 AM
Tja vissa borde inte få vistas på en toa .. fyy fan vilka svin det finns som sabbar på såna här sätt.. en kamera på toan så slipper man sånt ??

På en krog är det inte ovanligt att toan ser som beskrivet tio minuter efter städning. Det förekommer på tåg också så varför inte på buss. Det räcker ju med en enda för att förorena på det beskrivna sättet och det tar inte mer än fem minuter. Det behöver inte ens vara med avsikt att sabotera utan det kan bero på magsjuka också. Det försvarar dock inte att den som ställt till det inte anmäler det till bussföraren.

För övrigt: är det numera helt omöjligt att få bussföraren att stanna vid en parkeringsplatsen och tillämpa den gamla regeln från turistbussresor förr då toalett antingen inte fanns eller inte skulle användas: - Herrarna till vänster och damerna till höger.

SimonB

Att toan var vidrig är en sak. Det kan ju ha skett sedan gårdagkvällens städning, även om det låter osannolikt.
Men var det verkligen omöjligt att vrida in på en p-ficka i en minut, så vida det inte rörde sig om nummer två? 30 mil är en lång sträcka att hålla sig!  :-X

Ersa

Precis det som Lars Ödlund nämner har även nämnts i två kommentarer under artikeln:

Citat från: Läsarkommentar från ltz.seInte behöver man hålla sig i 30 mil från Östersund till Gällivare. I Strömsund finns en fin toalett på stationen, i Hoting finns toalett, likaså i Dorotea, Vilhelmina, Storuman osv och alla dessa toaletter är mycket fina. Jag har åkt minst en gång i månaden mellan dessa orter i 6 års tid så jag vet var toaletterna finns. Dessutom så kan man köpa kaffe i automaten på ICA i Sorsele för 5:-. Tala bara om för chauffören att du går på toaletten så ordnar det sig. Jag brukar nämligen av princip inte gå på bussens toalett, när det finns stora fina toaletter på stationerna.

Citat från: Läsarkommentar från ltz.seMan behöver inte alls hålla sig i 30 mil. Det finns toaletter överallt där bussen hämtar och lämnar bussgods och den står så pass länge så man hinner gå på toaletten på stationerna. Har åkt med denna buss en gång i månaden de sista 6 åren så jag vet.

Det stoppar tydligen inte med Västerbottentidningarna, utan nu ska tydligen även Jämtlandstidningarna börja med överdrivna kvällstidningsnyheter?

Susanne

Fick busschauffören överhuvudtaget reda på att det fanns nödiga folk i bussen?

Ersa

Citat från: Susanne skrivet 04 februari 2011, 21:31:55 PM
Fick busschauffören överhuvudtaget reda på att det fanns nödiga folk i bussen?

Olika versioner enligt artikeln:
"De andra passagerarna var lika upprörda och en av dem pratade med chauffören som höll med om att toaletten var i ett eländigt skick, men att han inte kunde göra mycket åt det."
"Men den chaufför som körde vid tillfället säger att han inte har uppfattat att någon var kritisk till hur toaletten såg ut, och att den också städades enligt gällande rutiner kvällen före avresan."

Susanne

Man kan ju bara gissa sig till hur det var, min gissning är iallafall att passagerarna inte har kommunicerat med cahuffören ang sin nödighet och chaffören är ju ingen tankeläsare. Och sen måste man ju gå till tidningen för sitt misstag att inte ha talat med chauffören.

Ersa

Citat från: Susanne skrivet 04 februari 2011, 21:54:32 PM
Man kan ju bara gissa sig till hur det var, min gissning är iallafall att passagerarna inte har kommunicerat med cahuffören ang sin nödighet och chaffören är ju ingen tankeläsare. Och sen måste man ju gå till tidningen för sitt misstag att inte ha talat med chauffören.

Det som stödjer din teori är att ingen verkar ha försökt ta reda på möjligheten att åtminstone fråga om toalettutbud medan bussen stod stilla i orterna Strömsund, Hoting, Dorotea, Vilhelmina och Storuman. Det var ju en onsdagmorgon så det borde ju ha lastats in och ur gods på alla dessa orter, vilket ju ger gott om tid för toalettbesök.