Operatörer Dalatrafik?

Startat av Carl Eric, 27 januari 2011, 17:17:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Satt precis oh läste i tidtabellsboken för Falun, och fann raden: "Dalatrafik samarbetar med Nobina". Jag tolkar det som att Nobina är de enda som kör åt Dalatrafik?

Om svaret är nej: vilka andra operatörer kör åt Dalatrafik, och i vilka områden?

Om svaret är ja: upphandlar Dalatrafik all trafik i en klump, eller har det bara slumpat sig så att Nobina har vinnit alla upphandlning?

Tacksam för svar!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

1896

Om vi håller oss till linjetrafiken, (ej färdtjänst), så har Dalatrafik för vana att upphandla all trafik i en omgång, och senast vann dåvarande Swebus rubbet. Senare ersattes "Mjuka Linjen" i Ludvika och Borlänge med "flextrafik" och denna trafik är det olika entreprenörer som kör. I Borlänge är det Björks buss, med Orsatrafik/Siljanbuss som underentreprenör, och i Ludvika är det ett annat mindre bolag som jag inte minns namnet på just nu, men var det från Säffle ? eller har man stadstrafiken där eller det var på något vis.  :P

Patrik

Vissa turer i Svärdsjö körs av Hedmans Buss & Taxi.
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

1896

Finns säkert nån tur i Dala Floda som körs av L-E Larsson, men då som under entreprenör.

Sven W

Hej

Flextrafiken i Ludvika körs av Rudskoga Taxi, Kristinehamn. När jag var där i augusti gick ASC102 i trafiken.

Hälsningar Sven

Fikman

Om vi bortser från flextrafiken så var det swebus som fick den, numera nobina sen har nobina i sin tur kontrakterat vissa att köra åt dom.

bussfan

SvenW: där tar du lite fel i geografin rudskoga taxi kommer från början från rudskoga men idag så har de filjaler lite här och var i sverige;)

Staffan Sävenfjord

Citat från: bussfan skrivet 28 januari 2011, 06:52:55 AM
SvenW: där tar du lite fel i geografin rudskoga taxi kommer från början från rudskoga men idag så har de filjaler lite här och var i sverige;)

Rudskoga Taxi har sitt kontor med postadress Kristinehamn. Så det är helt riktigt att skriva Rudskoga Taxi, Kristinehamn.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

bussfan

Wetjo

Citat från: Patrik skrivet 27 januari 2011, 18:57:07 PM
Vissa turer i Svärdsjö körs av Hedmans Buss & Taxi.

Hedman är underentreprenör till Nobina. Liksom Idre buss o Taxi osv...

Ulf Fernestad

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 28 januari 2011, 08:49:27 AM
Rudskoga Taxi har sitt kontor med postadress Kristinehamn. Så det är helt riktigt att skriva Rudskoga Taxi, Kristinehamn.
Nej det är inte fel att skriva kristinehamn, eftersom postadressen är så,  men det är ändå några mil emellan Lusasken och Rudskoga
;)

1896

Är det Sunnansjö Taxi som kör flextrafiken i Ludvika, på underentrprenad åt Rudskoga Taxi ?  ???

Sven W

Hej

Som jag skrev tidigare var det ASC102 som gick i trafiken i Ludvika när jag var där sist. Denna ägs, enligt bilregistret, av Rudskoga taxi så det måste ju vara de som är utförare i praktiken. Sedan kan ju de köra på någon annans avtal. Det vet inte jag.

Hälsningar Sven

1896

Enligt Rudskoga Taxi:s hemsida är Sunnansjö Taxi en samarbetspartner.