Huvudmeny

Anonymt brev

Startat av Staffan Sävenfjord, 25 januari 2011, 14:17:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dieselsmurfe

Otrvligt att bara få brev med sån text. Vad hade personen skrivt denna gång?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Dieselsmurfe skrivet 29 januari 2011, 14:53:50 PM
Otrvligt att bara få brev med sån text. Vad hade personen skrivt denna gång?

Du missförstod nog mig. Jag  har alltså bara fått ett anonymt brev och innehållet i detta har jag redan återgivet. Brevet jag fick i går var dels inte anonymt och dels innehöll det mycket trevligt innehåll. Det jag ville påpeka var bara att jag fick två gammaldags brev samma vecka. Det är inte så vanligt nuförtiden. Om det ena var ovälkommet så var det andra så mycket mer välkommet.

Fox

Har du polisanmält "hot brevet"? Om inte så gör det så att det dokumenteras om ifall att du får fler eller att det händer något med anknytning till detta.
Jag förstår att detta kan känna meningslöst att anmäla, men det är det inte om ifall att, samt för att markera att detta inte är akseptabelt och skicka hotbrev.

Vi är många som står bakom dig här....

Staffan Sävenfjord

Citat från: Fox skrivet 29 januari 2011, 16:19:15 PM
Har du polisanmält "hot brevet"? Om inte så gör det så att det dokumenteras om ifall att du får fler eller att det händer något med anknytning till detta.
Jag förstår att detta kan känna meningslöst att anmäla, men det är det inte om ifall att, samt för att markera att detta inte är akseptabelt och skicka hotbrev.

Vi är många som står bakom dig här....

Jag tackar för allt stöd.

Det finns ju inget uttalat hot i brevet egentligen. Och det är vad jag förstår inte heller olagligt att skicka anonyma brev. Det är bara obehagligt att få ett sådant. Dock har livet lärt mig att det är sjuka personer som skickar anonyma brev. Ofta sådana som inte alls har med själva ärendet att göra. Vad det nu kan ha gällt.

kgfj123

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 28 januari 2011, 23:13:28 PM
För övrigt har naturligtvis inte det fega kräket som inte vågar stå för sina åsikter hört av sig igen.

Bara så att inte fler missförstår vill jag påpeka att du nog har glömt ett ord där.

Staffan Sävenfjord

Citat från: kgfj123 skrivet 30 januari 2011, 12:30:14 PM
Bara så att inte fler missförstår vill jag påpeka att du nog har glömt ett ord där.

Ajdå! Ja, då förstår jag att det blev missförstånd.  ;)

erik t

Skandal att det är någon kanske i det forumet som sysslar med detta! Efter som det är en hobby med äldre fordon och historien borde alla vara glada för fina bilder som skickas till detta forum.
Om någon hotar moderatorerna på detta forum samt ringer skickar brev är snurrigt och den personen/personerna borde skämmas riktigt!
Staffan glöm brevet från någon som är sjuk. Vi är många som gläds av dina bilder!

yngrot

Ja det var verkligen botten att nån skriver såna brev Staffan .. men tyvärr vågar alltför många inte stå för sina åsikter. men sända anonyma brev/mail kan de göra..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina