Upphandling i Härjedalen avbryts

Startat av Lars Ödlund, 25 januari 2011, 11:30:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars Ödlund


Peter L

Är det här som Centrala Buss VD har blivit chef på Länstrafiken och omvänt?

Känns inte som om allt står rätt till... kanske läge att låta högt uppsatta chefer (eller rättare sagt "viktiga" peroner") sluta på dagen vid uppsägning eller avsked. Och med sluta på dagen menar jag givetvis "gå hem utan möjlighet till vidare påverkan fast med lön under uppsägningstiden". Sedan kan ju felet redan vara begånget, men det är en annan historia och kan kräva utredning i dessa fall.

1896

Ska jag säga, "vad var det jag sa" ?  :-X  8)


Bussmicke

Men detta är ju Bara sjuktransporter och färdtjänst. Inte linjetrafik
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Rubriken låter mer ä vad det är.
Färdtjänst är inte lika intressant..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter L

Citat från: Bussmicke skrivet 01 februari 2011, 01:45:09 AM
Rubriken låter mer ä vad det är.
Färdtjänst är inte lika intressant..

Beror på vem du frågar...  ;D

Intressant uttalande om att upphandlingen skulle vara "anpassad" för bussföretag istället för mindre taxibolag. Någon som vet på vilket sätt?

1896



Intressant uttalande om att upphandlingen skulle vara "anpassad" för bussföretag istället för mindre taxibolag. Någon som vet på vilket sätt?


En gissning är ju helheten, för att Centrala buss ska kunna vinna rubbet, mindre Taxi företag har ju oftast bara ett par bilar och är därmed bara intresserat av färdtjänsten i sin egen närhet.