Huvudmeny

C3 2372 på linje 17

Startat av Hasse L, 18 januari 2011, 15:51:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Forslund

Gedigna pålitliga grejer från den tiden då datorer var enorma åbäken som stod i stora hallar endast.
Synd att få inser värdet av det museala tåget och ïnte låter det köra några turer dagtid åtminstone någon lör-söndag i veckan den varmare delen av året.

Ersa

Citat från: Björn Forslund skrivet 20 januari 2011, 14:36:31 PM
Gedigna pålitliga grejer från den tiden då datorer var enorma åbäken som stod i stora hallar endast.
Synd att få inser värdet av det museala tåget och ïnte låter det köra några turer dagtid åtminstone någon lör-söndag i veckan den varmare delen av året.

En sommarutflykt till Kymlinge t-banestation med museitåget vore ju inte fel. Synd att det inte finns ett tredje spår att ställa upp tåget på där en stund.

Björn Forslund

Citat från: Ersa skrivet 20 januari 2011, 19:28:56 PM
En sommarutflykt till Kymlinge t-banestation med museitåget vore ju inte fel. Synd att det inte finns ett tredje spår att ställa upp tåget på där en stund.

Jag skulle nog hellre se det insatt på någon av sina gamla klassiska gröna linjer. Varför inte återuppliva linje 27 som gick Gup-Alvik?

Andreas91

Jag hoppas verkligen för att få kunna se, förhoppningsvis även nån gång mer få åka ett gammalt tåg på gröna linjen igen. Visst, det kommer något tåg då o då, men som väl då oftast bara innebär transport av tåg från röd till blå linje o tvärtom, samt kanske verkstadsbesök eller uppställning i depå, men ju då alltid ur trafik (tyckte mig se minst hela 3 gamla tunnelbanetåg i Vällingbydepån någon gång förra året - dom kunde gärna få gå i trafik på den linjen också! ;D) Som sagt, hoppas verkligen att nostalgikänslan från barndomens dagar kan gå i uppfyllelse (reste mycket som barn bl.a. mellan mitt hem i innerstan och mina morföräldrar, som bodde i Hässelby.) Väldigt härlig bild på det fina gamla t-banetåget! :D Glädjs givetvis även åt att det finns gamla tåg som inte används, men som är kördugliga  :D - det borde anordnas en t-banans dag eller något!  ;D