Mittmotor istället för bakmotor 1964

Startat av Gunnar D, 16 januari 2011, 14:58:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

Undra om kvinnan i den fina mössan blev glad eller besviken när hon fick åka H20 Volvo/Hägglund istället för den vanliga H19 ScV Metropol på linje 63 mot Ekensberg? Hon kanske inte märkte någon skillnad, buss som buss!

Slussen 17 feb 1964.

Mvh Gunnar

Mr G

Snyggt! Och nu är vi åter inne på ämnet "busstrafik i spårfilen". 63:an gick väl in i spåret efter att ha angjort hållplatsen vid Södermalmstorg, medans 65-66 gick in i spåfilen strax innan, dvs efter hållplatsen Räntmästaretrappan. Var ju en förfärlig massa bussar på Skeppsbron på den tiden, så det hade väl inte funkat om de skulle in och trängas med alla spårvägar som också gick där. Eller minns jag fel?

吉先生

Gunnar D

Citat från: Mr G skrivet 16 januari 2011, 19:06:05 PM
Snyggt! Och nu är vi åter inne på ämnet "busstrafik i spårfilen". 63:an gick väl in i spåret efter att ha angjort hållplatsen vid Södermalmstorg, medans 65-66 gick in i spåfilen strax innan, dvs efter hållplatsen Räntmästaretrappan. Var ju en förfärlig massa bussar på Skeppsbron på den tiden, så det hade väl inte funkat om de skulle in och trängas med alla spårvägar som också gick där. Eller minns jag fel?

Du minns rätt. Har även kollat turlistor från 1963.

/Gunnar

HJP

Citat från: Gunnar D skrivet 16 januari 2011, 14:58:38 PM
Undra om kvinnan i den fina mössan blev glad eller besviken när hon fick åka H20 Volvo/Hägglund istället för den vanliga H19 ScV Metropol på linje 63 mot Ekensberg? Hon kanske inte märkte någon skillnad, buss som buss!

Mvh Gunnar
Hon märkte nog ingen skillnad. Bussen var ju likadant målad, som den vanliga.
Jag blev iallafall glad, för H20 ser man inte ofta bild på  :)

HJP

Mr G

Citat från: HJP skrivet 16 januari 2011, 20:39:14 PM
Hon märkte nog ingen skillnad. Bussen var ju likadant målad, som den vanliga.
Jag blev iallafall glad, för H20 ser man inte ofta bild på  :)

HJP
Jag tror som HJP, buss som buss, och är den röd är det en SS-buss. Ingång fram, om det inte finns en jättepil INGÅNG BAK-->  målad på bussen. Men det vet man inte förrän man är på väg och kliva på, för den bussen ser också ut som en buss. Dessutom är alla bussar gröna inuti, ingen skillnad där heller.  :D
吉先生

yngrot

Härlig bild är det ju iaf ..Men är hon lite bussgalen ??? som vi blev hon säkert inte så glad. :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

AGR

Jag tror att damen inte blev så glad, hon fick ju besvärligare påstigning i en H20 än i H19. Bussföraren var nog mindre glad i alla fall. H20 grundade en avoghet mot Volvo stadsbussar hos mig, H50 förbättrade inte det hela.
Mvh AGR