Pendeltågsersättning i Flemingsberg [Del 1]

Startat av Carl Eric, 15 januari 2011, 18:51:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Sedan någon gång i fredags eftermiddag så är pendeltågstrafiken i Stockholm ersatt med buss mellan Flemingsberg och Tumba. Eftersom att jag inte hade någonting bättre för mig och dessutom hade hört ertt rykte om att en buss-snackare skulle vara ute och köra så åkte jag ner till Flemingsberg för att ta några fotografier. Dock så var skyltningen inte den bästa så det tog en kvart innan jag kom på plats. Men på 45 minuter så hann det ändå bli nog med bilder till två inlägg... Så här kommer första delen, håll till godo!  :)

Vi börjar med Keolis 3645 (Jag kommer att skriva Keolis genom hela detta svep, därför att jag känner för det).

Interbus 560.

Nobina hjälpte också till, här med 0072 som kommer från Botkyrka

Tre från Delfinbuss.

En Bergkvarabuss som inte finns hos SBH, så jag vet inte vilket nummer den har...

Sedan så dök Keolis 3641 upp, med Jim bakom ratten! Tyvärr så upptäckte ingen av oss det förrens kameran var nere och han hade passerat...  :P Men fler han skulle ju komma tillbaka från Tumba också (mer om det i del 2).

En Neoplan Skyliner från Botkyrka Buss.

Vi avslutar del 1 med ytterligare en OmniLink från Keolis, nämligen 3642, syster till Jims buss. Däremot så kan jag inte svara på om även denna är rampad i Frihamnen!

Del 2 kommer inom några minuter!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Gabi94

Jag åkte i 3642:an och föraren var ganska trevlig.

Optimal

3641-3650 tillhör Frihamnen :). Trevliga bilder Calken :)

groenis

Calken
Jag hittade en bussnackare till i Delfinbussen ARM 671 F.d PTS.

/Lennart

Carl Eric

Citat från: groenis skrivet 16 januari 2011, 02:02:48 AM
Calken
Jag hittade en bussnackare till i Delfinbussen ARM 671 F.d PTS.

/Lennart

jaha, vad trevligt! :) Dock så misstänker jag att det inte är du, eller?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

groenis

Dessvärre jag kör åt västanhede Trafik.

/Lennart

Lusan

Nej, det är jag som sitter i Delfinbussen, f.d PTS bussen.....

Carl Eric

Citat från: Lusan skrivet 16 januari 2011, 19:44:32 PM
Nej, det är jag som sitter i Delfinbussen, f.d PTS bussen.....

Jaha, misstänkte nästan det! Då är det andra gången som jag fångar dig!  :P Kommer du ihåg förra, Cityterminalen i April!

Köpte Delfinbuss alla gamla PTS bussar?

groenis

Delfin Buss köpte bara ARM 671 de andra spreds för vinden runt om i Sverige.

/Lennart

Lusan

Jo då kommer ihåg den gången också. Var så sant att jag tog eller satte tillbaka mikrofonen och inte hälsade som en del trodde. Stämmer att Delfinbuss bara köpte ARM 671