Ersättningstrafik Flemingsberg-Tumba [Bilder]

Startat av JW, 15 januari 2011, 18:12:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Trevligt. Saknar dock en rödvit Roslagsbuss som ska vara på plats hela helgen.

Niclas Wennerlid

Citat från: Ersa skrivet 15 januari 2011, 18:14:15 PM
Trevligt. Saknar dock en rödvit Roslagsbuss som ska vara på plats hela helgen.

Nja, den skulle väl bara vara ute på fredagen.

// Niclas

Ersa

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 15 januari 2011, 18:39:06 PM
Nja, den skulle väl bara vara ute på fredagen.

Aha, jag fick då förfrågan om att köra en stor del av lördagen.

Niclas Wennerlid

Ja, det var ursprungstanken men Anneli fick inte ihop det.

// Niclas

admin

Flera inlägg av chattkaraktär, samt ett inlägg som kritiserade en trafikledare på plats har raderats från denna tråd.

Zella

Nobina 6078 vad står det på framdörren... är det en varningstext för utgående dörr?.

Kul att 6955 fortfarande är i tjänst.

Carl Eric

Citat från: Tomas J Fransson skrivet 16 januari 2011, 02:51:51 AM
Nobina 6078 vad står det på framdörren... är det en varningstext för utgående dörr?.

Japp! Det finns både i den variant som 6078 har, men även i en vit rak variant som man kan se på bl.a. 6143.
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

MGA

Citat från: Tomas J Fransson skrivet 16 januari 2011, 02:51:51 AM

Kul att 6955 fortfarande är i tjänst.

6078:s framdörr står det Varning ! Dörrarna öppnas utåt.

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Jonatan

Finfina bilder. Får mig att sakna busskörningen. Det var nog ett halvår sedan sist.

Har kört ersättning från Flemingsberg till Södertälje förut (kul körning men här kommer lite gnäll) och bilderna som den nedan påminner mig hur smart det är att köra ersättning från Flemingsberg... inte! En liten hållplats, långt från pendeltåget och utan möjlighet att ställa upp bussar på bättre sätt än utmed Huddingevägen. Hur ska ordinarie linjer trafikera hållplatsen när det ser ut så där?

Varför utgår man inte från Huddinge station istället? Smidigare byte för resenärerna och det är en riktig bussterminal.

Citat från: Jonathan W skrivet 15 januari 2011, 18:12:22 PM

Carl Eric

Citat från: Jonatan skrivet 17 januari 2011, 20:56:48 PM
Finfina bilder. Får mig att sakna busskörningen. Det var nog ett halvår sedan sist.

Har kört ersättning från Flemingsberg till Södertälje förut (kul körning men här kommer lite gnäll) och bilderna som den nedan påminner mig hur smart det är att köra ersättning från Flemingsberg... inte! En liten hållplats, långt från pendeltåget och utan möjlighet att ställa upp bussar på bättre sätt än utmed Huddingevägen. Hur ska ordinarie linjer trafikera hållplatsen när det ser ut så där?

Varför utgår man inte från Huddinge station istället? Smidigare byte för resenärerna och det är en riktig bussterminal.

Nu så tar det ju inte jättelång tid att köra den sträckan men då så har man nästa problem. Var ska man då ställa upp bussarna? I helgen så användes Huddinge station som uppställning för de bussar som hade rast, då Nobinas rastlokal finns där...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

groenis

Vid all ersättningstrafik så blir det logistikproblem så om alla hjälps åt så brukar det lösa sig.
Jobbade ensam på ett evenemang som taxivärd, genom att prata med förarna så löste vi gemensamt problemet
om hur ställer man upp 50 taxibilar utan att störa övrig trafik och håller turordningen sinsimellan.

/Lennart

Staffan Sävenfjord

Citat från: groenis skrivet 18 januari 2011, 01:02:10 AM
Vid all ersättningstrafik så blir det logistikproblem så om alla hjälps åt så brukar det lösa sig.
Jobbade ensam på ett evenemang som taxivärd, genom att prata med förarna så löste vi gemensamt problemet
om hur ställer man upp 50 taxibilar utan att störa övrig trafik och håller turordningen sinsimellan.

/Lennart

Ja, har man varit med om att lyckas få in 17 bussar i och bredvid den gamla fickan på Klarabergsviadukten vid centralstationen i Stockholm så kan man bara hålla med. 23 bussar på gamla Nils Ericsonsplatsen i Göteborg innan den byggdes om och blev planen framför Hotell First G är heller inte dåligt. Inte 15 bussar på Kruthusterminalen i Göteborg heller. "Det finns inget som är omöjligt utan det är bara olika svårt."