Norrort och Roslagen igen (Del 1 innerstan (intro) + norrtälje) (13 bilder!)

Startat av Andreas91, 11 januari 2011, 23:32:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Hej!

Jag har för vana att fota en hel del norr om stan, framförallt i nordöstra delen av Stockholm, dvs. Danderyd, Täby, Vallentuna och givetvis övriga Roslagen, då mycket från Norrtälje. Nu var det ett litet tag sedan sist och jag kände själv för att sticka ut på en ny tur. Detta är alltså del 1, där det koncentreras på Norrtälje och dess busstation. Del 2 kommer att handla om Täby och del 3 blir ifrån Danderyds Sjukhus. Hoppas att det uppskattas! :)

Vi startar, som rubriken nämner, i innerstan och vid Östra Station:

Några timmar senare, så var jag på plats i Norrtälje:

Än kämpar dem vidare - här är Keolis 4426 och 4428:

Keolis 6033 mot Spillan:

Boggiebuss, Keolis 1227, mot Björkö:

Normalgolvsled mot Hallstavik:

Stombuss mot Uppsala (den var i trafik, trots skyltningen i bakersta skyltskåpet ;)) :

Två av Norrtäljes Omnilink-kortvagnar, Keolis 6672 och 6673:

Keolis 3224 på väg mot Åkersberga. Skyltningen ville dock inte riktigt vara med idag ;D :

Sist, men inte minst, så blir det två varianter på stombussboggier - dels förstås Vegan och dels den lite modernare 8700:an.

Ersa

Vilket datum var det? Det var inte kl 8 i morse (tis 11 jan) antar jag. Då var det iaf lagom blandad färgkompott. De vanliga blå och röda fordonen kompletterades med min gröna 8700 från Rimbo och en gul Knutbybuss med en kollega i. :)

Andreas91

Hej! :) Jo, det var den 11:e, men detta var närmare runt mitt på dagen.

buskörare

Fredrik Klint

Trean

buskörare

Citat från: Fredrik Klint skrivet 12 januari 2011, 16:24:19 PM
Tillhör dessa Lidingö eller Frihamnen?

7474 står tydligen på Lidingö i "bilregistret". Men jag vet inte vad det innebär. Den har ju rullat hos oss ett tag nu. Och åtminstone 7476 hade enligt uppgift bara rullat 60 mil nu när den kom till oss i morse.

Tommy E

Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Bussmicke

Så lite 8700 från Sörmland ute?
Hade hoppas se fler. Du kanske var där mitt på¨dagen?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas91

Citat från: Bussmicke skrivet 13 januari 2011, 00:11:49 AM
Så lite 8700 från Sörmland ute?
Hade hoppas se fler. Du kanske var där mitt på¨dagen?

Ja, det vart bara två vid det tillfället. Jag är inte helt hundra på var dessa bussar egentligen tursätts. Björkö, 676 och vissa turer på 639 t.ex. ibland mot Rimbo är vad jag direkt kan påminna mig om att jag har sett. 641:an (Hallstaviksbussen) har det nog också förekommit. Ja, precis som du skriver, så var jag där runt mitt på dagen, ungefär precis mellan kl. 13 och 14.