Huvudmeny

Stombuss 16 Dob

Startat av Erling.L, 10 januari 2011, 20:21:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erling.L

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

yngrot

Dessa trodde man gjort sitt i Gbg...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

danneh

Såg den vid Marklandsgatan förut idag, va inte långt ifrån att skriva att Dob kör runt i GBG just nu... Tills jag såg ditt inlägg, dessutom med bild!

Dessa bussar har slutar rulla i "normala fall", men Veolia har hyrt in 1-3 Dob ett antal gånger nu. Fordonsbrist?
Veolias fordonsbrist, eller iaf ledbuss-brist måste vara ett guldläge för Terminal G!

mushkot

Huvva, kom ihåg när jag råkade ut för en sådan för första gången. Tog mig nästan 5 minuter att ta mig iväg från hpl, och höll nästan direkt på att braka in i ett stängsel pga av den kassa svängradien. Sen att gamligar med rollator "körde om" en i uppfärsbackarna, samt den snedvända logiken på framdörrarna, den svajiga gången som gjorde att det kändes mer som att köra en ål/gammalt piratskepp osv gjorde att man inte blev glad de gånger man såg att det var en sådan man skulle få köra...

Calle

Citat från: yngrot skrivet 10 januari 2011, 20:24:00 PM
Dessa trodde man gjort sitt i Gbg...

Just precis... men lever gör vissa individer, tyvärr...

Christer K

Citat från: danneh skrivet 10 januari 2011, 20:31:35 PM
Såg den vid Marklandsgatan förut idag, va inte långt ifrån att skriva att Dob kör runt i GBG just nu... Tills jag såg ditt inlägg, dessutom med bild!

Dessa bussar har slutar rulla i "normala fall", men Veolia har hyrt in 1-3 Dob ett antal gånger nu. Fordonsbrist?
Veolias fordonsbrist, eller iaf ledbuss-brist måste vara ett guldläge för Terminal G!

Terminal G i Göteborg har de många egna bussar?

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Christer K skrivet 11 januari 2011, 23:14:10 PM
Terminal G i Göteborg har de många egna bussar?

/ Christer K

Ett reportage om Terminal G finns här, bläddra till sidan 26. http://www.busstidningen.se/bladderex/nr-102010/
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

danneh

Kan meddela, efter att ha åkt runt minst halva 16s sträckning för att försöka få en tur med den bussen (den gick idag med), att den står vid Frihamnens depå.

forthemoment

I eftermiddags gick den ut strax efter 15 mötte min kollega som körde eketrägatan-marklandsgatan-eketrägatan sen in i garaget. Den gick bara kort varv i eftermiddags.
Bussförare KE's Bussar i Kungsbacka
Förtroendevald inom Kommunal

danneh

Då va det därför som jag missade den, skam alltså!  :'(

Calle

Jag fattar inte att dessa får vara i trafik överhuvudtaget...

forthemoment

Som det såg ut ikväll skulle den vara ute hela morgonen och hela kvällen imorgon. Jag skulle haft den i två varv imorgon men gick hem idag med 40 graders feber. Men med den ledbuss brist och bristande underhåll på 24 metarna som man e tvugna att göra ngt åt och att man väntar 9 nya som skulle kommit redan till den utökade trafiken men d e la Västtrafiksfel eftersom dom äger väl dom?

Det har vart sällan det sista man fått köra 24 metare på 16 men nu har dom fått igång några fler och tillåter vädret så kommer dom ju rulla. Så Terminal G har nog kvar Veolia som kund ett tag till. Dom Dob jag har kört på Veolia har vart i mycket trevliga att köra och i mycket bra skick.
Bussförare KE's Bussar i Kungsbacka
Förtroendevald inom Kommunal

danneh

Då blir det Dob-jakt imorgon med, haha. Tack för infon! Går det på något sätt att få tag på vilka turer den kommer ta?

Göran O

Även Dob kortvagn RMF553, fd GS 536, var idag och tidigare i veckan igång på linje 604. Linjen mellan Hj. Brantingsplatsen-Mölnlycke som trafikeras av Orusttrafiken/Nettbus.

Jonas Gustafsson

Jag har också sett fd 511 RLX358 och fd 512 RLX376.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.