Huvudmeny

Olycka i Malmö

Startat av mushkot, 10 januari 2011, 12:28:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Mycket tragiskt ...  men att det händer är inte underligt många bara går rakt ut framför buss eller för den delen en timmerbil ..och när man kör kan man inte ha koll överallt tyvärr ...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

mushkot

Tog min d-behörighet i Vännäs (liljaskolan?), och då blev det ju såklart en del körning i Umeå. Bussarna var en star 302 och en 502 av årsmodell 2003 (tror jag det var), manuell låda. En dag hamnade jag efter en kurva lite trångt, och fick stå och vänta på att en personbil skulle flytta på sig. Precis innan jag hittat dragläget dyker en cykelhjälm upp ca 10 cm från framrutan! Varken jag eller handledaren hade haft någon chans att upptäcka cyklisten, hade denne kommit 5 sekunder senare är det mycket troligt att han hade hamnat under bussen...

Danne B.

Tragiskt!

Hoppas allt går bra för alla inblandade! Och att chauffören får hjälp att bearbeta händelsen!

//Danne